همشهری آنلاین: فرانسه به سفارتخانه‌های خود در تمام کشورهای جهان در خصوص واکنش‌های احتمالی خصمانه به مداخله نظامی این کشور در مالی هشدار داد.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روزنامه فرانسوی «فیگارو»، وزارت امور خارجه فرانسه سه شنبه شب در خبری اعلام کرد: «فرانسه به تمامی سفارتخانه‌های خود در سراسر جهان در خصوص احتمال وقوع واکنش‌های خصمانه به مداخله نظامی این کشور در مالی «پیام هشیاری» داده است.

وزارت امور خارجه فرانسه همچنین اعلام کرد: «این پیام هشیاری ضمن درخواست از کارکنان سفارتخانه‌ها و اتباع فرانسوی مقیم خارج از کشور به اتخاذ تدابیر امنیتی و خودداری از تجمع، از مسئولان سفارتخانه‌های فرانسه می‌خواهد تدابیر لازم را به کار گیرند تا واکنش‌های احتمالی خصمانه در قبال منافع فرانسه را شناسایی کنند.»

بنا بر اعلام کنسولگری فرانسه در مصر، پس از فراخوان برگزاری تظاهرات در مصر در اعتراض به مداخله نظامی فرانسه در مالی، سفارت فرانسه در قاهره از مقامات مصری خواسته است امنیت منافع فرانسه را در مصر تامین کند.

کنسولگری فرانسه در پیامی خطاب به جامعه فرانسویان اعلام کرد: در واکنش به این مداخله، چندین گروه افراط‌گرا تهدیدهایی را علیه منافع فرانسه به ویژه در کشورهای عربی مطرح کرده‌اند.

 

کد خبر 198081
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز