گروه اقتصادی: تنها یک روز پس از اظهارنظر وزیر اقتصاد مبنی بر حذف دلار از چرخه تجاری ایران، رئیس‌کل بانک مرکزی ایران با رد خبر حذف دلار از مرکز مبادلات ارزی و مردود دانستن تعیین قیمت طلا و سکه براساس نرخ ارز مبادله‌ای، از مهار تورم ناشی از اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها خبر داد.

پیش از این وزیر امور اقتصادی و دارایی از حذف دلار و یورو از تجارت خارجی کشور خبر داد و گفت: براساس تصمیم کارگروه اقتصادی دولت، الگوی تجاری برای ثبت سفارش تغییر می‌کند. به گزارش همشهری، محمود بهمنی در حاشیه همایش بانکداری الکترونیک ایران گفت:

البته قرار است مبادلات دلاری تغییر پیدا کند ولی برنامه‌ای برای حذف دلار از مرکز مبادلات نداریم و همچنان مرکز مبادلات تقویت می‌شود، ولی با توجه به این موضوع که با کشور‌های اروپایی و آمریکا مبادلات نداریم، این عرضه‌ها باید تبدیل شود و به همین دلیل است که این تغییر را انجام می‌دهیم.

وی ادامه داد: اجرای این امر باید نتیجه عکس در بازار آزاد داشته باشد و قیمت دلار را کاهش دهد، زیرا با کاهش تقاضا باید قیمت آن افت کند و منظور از این خبر اجرای این تغییرات بوده است بنابراین میزان عرضه ارز در مرکز مبادلات کاهش نخواهد یافت.

کد خبر 197971
منبع: همشهری آنلاین

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز