همشهری آنلاین: تا امروز 9 هزار نفر به خاطر آلودگی هوا در بیمارستان ها بستری شده اند که هر ماموریت اورژانس 80 هزار تومان هزینه دارد و ما سالانه 15 الی 16 میلیارد دلار از بابت آلودگی هوا متضرر می شویم.

موید صدر حسینی نماینده خوی و سخنگوی فراکسیون محیط زیست مجلس در حاشیه برگزاری جلسه علنی روز سه شنبه مجلس در جمع خبرنگاران پارلمانی با اشاره به جلسه امروز این فراکسیون که با حضور مسئولانی از شرکت پخش و پالایش نفت، سازمان محیط زیست، شهرداری تهران و وزارت بهداشت برگزار شد گفت: در این جلسه تصمیم گرفته شد تا برای مبارزه با آلودگی هوا یک طرح دو فوریتی تهیه شود تا سال آینده با مشکلات آلودگی هوایی که امسال روبرو بودیم موجه نشویم.

وی گفت: طی برآوردهای انجام گرفته حدود یک میلیارد لیتر مصرف سوخت در کشور داریم که سهم بسزایی در آلودگی هوا دارد.

سخنگوی فراکسیون محیط زیست خاطرنشان کرد: تا امروز 9 هزار نفر به خاطر آلودگی هوا در بیمارستان ها بستری شده اند که هر ماموریت اورژانس 80 هزار تومان هزینه دارد و ما سالانه 15 الی 16 میلیارد دلار از بابت آلودگی هوا متضرر می شویم.

وی یادآور شد: در جلسه امروز تصمیم گرفته شد تا ساعت 5 امروز جلسه فوق العاده ای در سازمان محیط زیست و با حضور مسئولان مربوطه برگزار شود، البته در جلسه امروز از وزارت صنایع و ستاد حمل و نقل کشور نیز دعوت به عمل آوردیم اما در جلسه حضور نداشتند که مجدداً از آنها خواسته ایم در جلسه بعدازظهر حاضر شوند.

حسینی صدر ورود خودروهای فرسوده و همچنین کیفیت پایین روغن های وارداتی برای خودرو و استفاده از خورد های دیزلی را از دیگر عوامل آلودگی هوا عنوان کرد و گفت: در طرحی که قرار است تهیه شود برای مبارزه با آلودگی هوا منابع و اعتباراتی پیش بینی خواهد شد از جمله راهکارهای دیگر نصب مولد در خودروها و همچنین اصلاح ناوگان حمل و نقل و الزام ارتقا کیفیت خودروهای داخلی است.

وی گفت: اکیداً از دولت می خواهیم با تشکیل ستاد بحران آلودگی هوا اقدامات فوری و همه جانبه برای مبارزه با آلودگی در نظر بگیرد.

 

کد خبر 197261
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز