همشهری آنلاین: سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان حمایت همه کشورها از طرح بشار اسد برای حل بحران سوریه را خواستار شد.

رامین‌ مهمانپرست در نشست هفتگی خود با خبرنگاران در پاسخ به سوالی درباره‌ سخنرانی اخیر بشاراسد و طرح وی برای حل بحران سوریه گفت: مردم سوریه باید بتوانند در چارچوب یک روند دموکراتیک و مردم‌سالار راه آینده‌ خود را انتخاب کنند و در تعیین سرنوشت کشور مشارکت داشته باشند.

وی ادامه داد: ما طرح جناب آقای بشاراسد را در همان چارچوبی که قبلا جمهوری اسلامی ایران طرح خود را پیشنهاد و ارائه کرده بود می‌دانیم و معتقدیم که همه‌ کشورها در منطقه و کشورهای موثر خارج از منطقه باید از این طرح حمایت و کمک کنند تا هرچه سریعتر درگیری‌ها متوقف و رویکرد سیاسی جایگزین وضعیت فعلی در سوریه شود.

به گزارش ایسنا، وی افزود:‌کسانی که معتقد به حمایت از حقوق مردم سوریه هستند و کسانی که مدعی حاکم شدن دموکراسی در کشورهای مختلف از جمله سوریه هستند باید بدانند که بهترین راه تحقق مطالبات مردم اخذ نقطه نظرات آن‌ها در یک فضای مناسب و آرام با ثبات و بدون تنش و خشونت خواهد بود و این رویه دموکراتیک باید در سایر کشورهای منطقه از جمله بحرین نیز حاکم شود.

سخنگوی وزارت خارجه تاکید کرد: ما بارها توصیه کردیم که باید به خواست مردم در کشورهای مختلف احترام گذاشته شود. وقتی مطالبات‌شان را به شکل مسالمت‌آمیز بیان می‌کنند باید دولت‌ها زمینه‌ گفت‌وگو‌ها را به شکل مثبت و سازنده فراهم کنند و مردم خودشان بتوانند در تعیین سرنوشت خودشان مشارکت داشته باشند. ما این رویه را یک رویه مناسب می‌دانیم که باید در همه کشورها پیاده شود.

 

کد خبر 197245
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز