یکشنبه ۱۷ دی ۱۳۹۱ - ۱۱:۰۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: مدیر دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت گفت: مصرف شیر پرچرب موجب گسترش بیماری‌های ریوی در هوای آلوده می‌شود.

milk

دکتر زهرا عبداللهی اظهارداشت: شیر و لبنیات پرچرب می‌تواند زیان‌های ناشی از آلودگی هوا را افزایش دهد زیرا اسیدهای چرب اشباع موجود در شیر و لبنیات پرچرب موجب تضعیف سیستم ایمنی بدن شده و موجب گسترش بیماری‌های ریوی در هوای آلوده شود.

وی افزود: انواع فلزات سنگین مانند سرب که با سوختن بنزین وگازوئیل در هوا منتشر می‌شود نیز می‌تواند با رقابت در جذب ریزمغذی‌هایی ازجمله کلسیم، آهن و روی در بدن تجمع یافته و در نهایت سرطان را به دنبال داشته باشد.

به گزارش مهر، این متخصص تغذیه تصریح کرد: عوارض و پیامدهای آلودگی هوا برای برخی از افراد از جمله کودکان، مادران باردار، سالمندان و مبتلایان به بیماری های قلبی عروقی و بیماری‌های ریوی بیشتر است.

وی توصیه کرد: بهتر است افراد روزانه حداقل 2 لیوان شیر کم چرب ( کمتر از 5/1 درصد چربی) مصرف کنند زیرا شیر به دلیل دارا بودن فسفر، منیزم و کلسیم، خنثی کننده سموم است. هم‌چنین شیر، دفع ادرار و مدفوع و مواد آلاینده را تنظیم می‌کند.

عبداللهی خاطرنشان کرد: زمانی که میزان باکتری‌های مفید بر اثر ورود سرب و مواد آلاینده به بدن کم شود، عمل دفع هم با مشکل مواجه می‌شود و این مواد در بدن باقی می‌مانند کلسیم موجود در شیر، منجر به کاهش جذب سرب و همه فلزات سنگین موجود در هوای آلوده می‌شود.

 

کد خبر 196967
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز