یک روزنامه انگلیسی به نقل از منابعی در سوریه از بازداشت «محمد الظواهری» برادر «ایمن الظواهری» رهبر القاعده خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روزنامه انگلیسی «ایندیپندنت»، گزارش شده است که برادر رهبر القاعده در سوریه بازداشت شده است.

بنا بر این گزارش، «محمد الظواهری» در حالی که قصد داشته با سران مخالفان مسلح دیدار کند، در منطقه «درعا» در جنوب غرب سوریه توسط نیروهای دولتی دستگیر شد.

همزمان اعضای گروه‌های مسلح مخالف دولت سوریه با تائید این خبر، مدعی شده‌اند که «الظواهری» برای اقدامات انسان‌دوستانه به سوریه رفته و نقشی در درگیری‌ها نداشته است. این گروه‌ها مدعی‌اند که وی حامل طرح آتش‌بس موقتی بوده تا بتوان کمک‌های انسان‌دوستانه را به سوریه منتقل کرد. این ادعا در حالی مطرح شده که محمد الظواهری از فرماندهان برجسته گروه‌های نظامی القاعده به شمار می‌آید.

«ایمن الظواهری» که پس مرگ «اسامه بن لادن» به رهبری القاعده رسیده، پیش از این رفتن به سوریه و مبارزه با دولت این کشور را وظیفه مسلمانان دانسته و به مخالفان نسبت به دریافت حمایت از غرب هشدار داده بود.

دولت سوریه پیش از این هم بارها از حضور گروه‌های تندرو در این کشور خبر داده بود. حتی رسانه‌ها و دولت‌های غربی نیز حضور چنین گروه‌هایی را تائید کرده و در مواردی گروه‌هایی چون «جبهه النصره» از سوی آمریکا در لیست گروه‌های تروریستی قرار گرفته‌اند.

کد خبر 196849
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز