همشهری آنلاین: مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور از تداوم پایداری جوی و آلودگی هوای تهران تا بعدازظهر دوشنبه (18 دی) خبر داد.

آلودگی هوا

ایسنا نوشت: مهندس عبدالرضا امیدوار شهری افزود: نقشه‌های هواشناسی نشان داد که شامگاه امشب وزش باد ملایمی داریم، اما سرعت وزش این باد آنقدر کم است که نمی‌تواند نسبت به رفع آلودگی اقدام کند.

وی با اشاره به پیش‌بینی روز پنجشنبه سازمان هواشناسی مبنی بر وزش باد 10 تا 15 متری در ساعاتی از بعدازظهر شنبه ( 16 دی) ، افزود: متاسفانه نقشه‌های امروز نشان می‌دهد سرعت وزش این باد کمتر از پنج متر بر ثانیه بوده و لذا نمی‌تواند نسبت به رفع آلایندگی از پایتخت اقدام کند.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور اجرای طرح زوج و فرد از در منازل را یکی از عوامل اصلی افزایش نیافتن غلظت آلودگی هوای تهران عنوان کرد و گفت: بر اساس اندازه‌گیری‌های انجام شده دو پیک آلودگی هوا یکی حدود ساعت 9 و یکی حدود ساعت 17 در تهران داریم. از سوی دیگر کمترین غلظت آلایندگی مربوط به ساعت 2:30 بامداد است.

امیدوار شهری به تغییرات دمایی طی چند روز آینده اشاره کرد و گفت: دمای هوا تقریبا طی چند روز آینده نوسان چندانی نخواهد داشت و بین یک درجه زیر صفر تا حدود هشت درجه بالای صفر می‌رسد.

وی تصریح کرد: از بعدازظهر دوشنبه عبور یک موج کوتاه از روی پایتخت موجب بارش پراکنده شده که این روند تا روز سه‌شنبه ادامه خواهد داشت و پس از آن مجددا جوی پایدار بر تهران مستقر می‌شود.

فعلا تصمیمی در خصوص تشکیل کمیته اضطرار گرفته نشده است

دکتر رسول‌علی اشرفی‌پور، مدیرکل محیط زیست استان تهران و دبیر کمیته هماهنگی و نظارت مواقع اضطراری آلودگی هوای تهران نیز به ایسنا گفت: هم‌اکنون شاخص کیفیت هوای تهران به لحاظ آلاینده ذرات معلق کمتر از 2.5 میکرون با 128 PSI در شرایط هشدار است.

وی با اشاره به اینکه فعلا برنامه‌ای برای تعطیلی پایتخت نداریم، در خصوص تشکیل یا عدم تشکیل کمیته اضطرار آلودگی هوای تهران، گفت: پیشتر سازمان هواشناسی برای امشب، وزش باد پیش‌بینی کرده بود، اما در صورت محقق نشدن این امر قطعا تصمیمات لازم در این خصوص اتخاذ می‌شود.

مدیرکل محیط زیست استان تهران ادامه داد: طی ساعات آتی در خصوص تشکیل شدن یا نشدن کمیته اضطرار آلودگی هوای تهران پس از بررسی کارشناسی اطلاع‌رسانی لازم صورت می‌گیرد.

طرح زوج و فرد از درب منازل همچنان ادامه دارد

مهندس محمدرضا محمودی، معاون عمرانی استاندار تهران نیز با بیان اینکه از فردا (یکشنبه) فعالیت ادارات و مراکز آموزشی دایر است گفت: هیچ برنامه‌ای برای تعطیلی تهران در روز یکشنبه نداریم.

وی افزود: اجرای طرح زوج و فرد از درب منازل همچنان ادامه دارد و فروش آرم طرح ترافیک روزانه و هفتگی نیز تا اطلاع ثانوی ممنوع است.

کد خبر 196841
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز