شنبه ۱۶ دی ۱۳۹۱ - ۱۳:۰۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: یک مرد جوان که در اثر حمله اوریون، شنوایی یک گوش خود را به طور کامل از دست داده بود، به عنوان اولین نفر در انگلیس از یک درمان پیشگامانه برای احیای شنوایی برخوردار شده است

احیای شنوایی با کاشت زیرپوستی

به گزارش ایسنا، آلاستیر وایت که در سال 2006 شنوایی یک گوش خود را از دست داده بود، در فرآیندی 90 دقیقه‌ای در درمانگاه رویال منچستر از یک گوش بیونیک برخوردار شد که در زیر پوست قرار می‌گیرد.

دستگاه "کاشت Bonebridge" صداها را از گوش ناشنوا گرفته و آنها را به گوش سالم منتقل می‌کند. وایت پس از چند ساعت، شنوایی کامل خود را به دست آورد.

همچنین این فرآیند کاشت که به شکل سرپایی انجام شد، برای اولین بار در جهان بود و در همان روز فعال گردید.

ناشنوایی یکی از عوارض جانبی حمله اوریون بوده که معمولا موقتی است؛ اما پزشکان، مورد وایت را دائمی تشخیص داده بودند؛ از این رو، وی به عنوان داوطلب برای استفاده از این دستگاه اعلام آمادگی کرد.

این دستگاه از دو بخش تشکیل شده است که شامل یک کاشت زیر پوستی بوده که در پشت گوش قرار گرفته و همچنین یک پردازشگر صوتی که امواج صوتی را دریافت می‌کند.

احیای شنوایی با کاشت زیرپوستی

علائم صوتی از میان پوست و پردازشگر صوتی گذشته و از طریق کاشت وارد استخوان و گوش میانی می‌شوند که شنوایی کامل را برای کاربر به ارمغان خواهد آورد.

اگرچه کاشت‌های شنوایی با پیچیدگی کمتر نیز در بازار وجود داشته اما به ادعای شرکت MED-EL، سازنده این کاشت، هیچ‌کدام به این اندازه حساس و کارآمد نیستند.

کد خبر 196804
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار پزشکی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز