همشهری آنلاین: رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ از توقیف 2000 خودرو آلاینده و دودزا از ابتدای دی ماه خبر داد و گفت: در عین حال از زمان اجرای سراسری طرح زوج و فرد در پایتخت 65 هزار خودرو متخلف جریمه و 300 هزار راننده نیز تذکر گرفتند.

رحیمی سردار راهنمایی و رانندگی

سردار حسین رحیمی  در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به مصوبه کمیته اضطرار آلودگی هوای تهران افزود: طرح زوج و فرد خودروها از روز شنبه ( 16 دی) تا اطلاع ثانوی از در منزل اجرا شده و ماموران پلیس به طور جدی با خودروهای متخلف برخورد می‌کنند و خودروها از روز شنبه بر اساس رقم سمت راست پلاک خود در روزهای زوج یا فرد می‌توانند در سطح شهر تهران و داخل محدوده زوج و فرد تردد کنند.

به گفته وی خودروهای دارای مجوز طرح ترافیک بدون توجه به رقم پلاکشان در تمام سطح شهر اجازه تردد خواهند داشت.

رئیس پلیس راهور تهران تصریح کرد: ساعت اجرای طرح زوج و فرد در پایتخت از 6:30 تا 19 و طرح ترافیک از 6:30 تا 17 است.

وی خاطرنشان کرد: خودروهای متخلف به ازای هر ساعت 200 هزار ریال جریمه می‌شوند.

رئیس پلیس راهور تهران به آمار برخورد با خودروهای آلاینده و دودزا اشاره کرد و گفت: از ابتدای دی ماه تا کنون 3600 دشتگاه خودرو به دلیل دودزا بودن، آلایندگی و نداشتن معاینه فنی اعمال قانون یا توقیف شدند که از این تعداد حدود 2000 دستگاه خودرو آلاینده روانه پارکینگ شده‌اند که طرح تشدید برخورد با خودروهای آلاینده و دودزا همچنان ادامه دارد.

وی تصریح کرد: در عین حال 65 هزار خودرو به دلیل رعایت نکردن طرح زوج و فرد از در منازل طی روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه هفته گذشته اعمال قانون شدند و 300 هزار خودرو نیز تذکر گرفتند.

رئیس پلیس راهور تهران همچنین از تشدید برخورد با خودروها و موتورسیکلت‌های دودزا و خودروهایی که به علت فرسودگی ممنوعیت تردد در سطح شهر دارند، خبر داد گفت: پلیس با این خودروها برابر قانون برخورد خواهند کرد.

وی تصریح کرد: همچنین با توجه به کاهش بار ترافیکی و افزایش متوسط سرعت خودروها، طرح تشدید برخورد با سرعت و سبقت غیرمجاز در معابر پایتخت آغاز شده است.

کد خبر 196719
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز