همشهری‌آنلاین: مراسم ترحیم و بزرگداشت عالم ربانی و معلم اخلاق، آیت الله حاج آقا مجتبی تهرانی از سوی حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح 15 دی ماه در حسینیه امام خمینی(ره) با حضور ایشان برگزار شد.

 

 

پایگاه اطلاع رسانی دفتر رهبر معظم انقلاب نوشت: در پی رحلت عالم ربانی و معلم اخلاق حضرت آیت الله حاج آقا مجتبی تهرانی مراسم بزرگداشتی صبح 15 دی ماه از سوی حضرت آیت الله خامنه‌ای از ساعت 10 صبح در حسینیه امام خمینی (ره) دفتر مقام معظّم رهبری برگزار شد.

در این مراسم که اعضای خانواده و بستگان و مسئولان دفتر آیت الله تهرانی، رؤسای قوای سه گانه، علما و روحانیون، مسئولان کشوری و لشکری و اقشار مختلف مردم حضور داشتند، قاریان و مداحان آیاتی از کلام الله مجید را تلاوت و در رثای حضرت سید الشهدا علیه السلام و سوگ رحلت این عالم ربانی به مرثیه سرایی پرداختند.

در ادامه این مراسم حجت الاسلام صدیقی در سخنانی با اشاره به زندگی و ابعاد شخصیتی آیت الله حاج آقا مجتبی تهرانی گفت: سیره و منش این عالم ربانی دعوت به سوی خداوند و مکتب اهل بیت علیهم السلام بود و ذره ای جاه طلبی و خودبینی که عامل تمامی فتنه های اجتماعی است، در او وجود نداشت.

وی با اشاره به سوابق شاگردی آیت الله تهرانی در محضر امام خمینی(ره) و همچنین همراهی ایشان با نهضت، قبل و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی افزود: مرحوم آیت الله حاج آقا مجتبی تهرانی از علمای ربانی و معلمان اخلاقی بود که آغوش مجالس او به روی تمام مشتاقان معارف اسلامی باز بود و با تربیت شاگردان مهذب و در خط انقلاب و ولایت رسالت دینی خود را ایفا کرد.

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

برچسب‌ها