همشهری آنلاین: عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: بودجه ۹۲ باید با نفت روزی یک تا ۱.۵ میلیون بشکه و دلار ۲ هزار تومانی بسته شود.

فارس نوشت: موسی‌الرضا ثروتی در مورد لایحه بودجه 92 گفت: گرچه هنوز لایحه بودجه از سوی دولت به مجلس ارائه نشده است، اما اگر بخواهد فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها را اجرا کند، باید در لایحه بودجه درآمد هزینه آن پیش‌بینی شود.

وی افزود: گرچه هنوز معلوم نیست که دولت چه پیشنهادی ارائه می‌کند، اما باید لایحه بودجه ۹۲ سریع‌تر به مجلس ارائه شود.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در مورد اینکه حجت‌الاسلام ابوترابی از طرف مجلس برای رایزنی با دولت در ارائه بودجه انتخاب شد، نتیجه چه شد، گفت: این مذاکرات به صورت غیر رسمی انجام می‌شود و صحبت از نماینده رسمی مجلس برای مذاکره با دولت نیست. دولت طبق قانون باید لایحه بودجه را تا 15 آذر تقدیم مجلس می‌کرد.

نماینده بجنورد، جاجرم، ‌گرمه، مانه و سملقان در مجلس افزود: به نظر من دولت برای کاهش وابستگی به نفت حداکثر روزی یک تا 1.5 میلیون بشکه برای صادرات نفت در بودجه در نظر گیرد و قیمت هر بشکه نفت مانند سال گذشته بین 85 تا 90 دلار و قیمت ارز هم بین 2000 تا 2300 تومان پیش‌بینی کند.

ثروتی در مورد ویژگی لایحه بودجه ۹۲ گفت: بودجه باید به صورت انقباضی و با کاهش هزینه‌های جاری دولت در حد 10 درصد تقدیم شود. همچنین بودجه عمرانی سال آینده 20 هزار میلیارد تومان پیشنهاد شود.

وی افزود: همچنین مانند سال جاری 10 درصد از منابع صندوق توسعه ملی برای بخش کشاورزی آب، و 10 درصد نیز برای بخش صنع و معدن به صورت ریالی پیشنهاد شود، بقیه احکام بودجه باید به قوت خود باقی بماند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در مورد بودجه عمومی دولت گفت: امسال 144 هزار میلیارد تومان بودجه عمومی دولت است، برای سال آینده باید 120 هزار میلیارد تومان بودجه عمومی پیشنهاد شود.

ثروتی در مورد درآمد مالیاتی در لایحه بودجه گفت: با توجه به اینکه تاکید بر این است که نرخ مالیات افزایش پیدا نکند، بلکه آنهایی که فرار مالیاتی داشتند، شناسایی شده و مالیات از آنها گرفته شود، بنابراین درآمد مالیاتی بودجه همانند سال جاری حدود 45 هزار میلیارد تومان پیشنهاد شود.

ثروتی در مورد اینکه برخی مدیران دولتی گفته‌اند ارز بودجه زیر 2 هزار تومان در نظر گرفته شده است، گفت: گرچه عده‌ای می‌گویند اما هنوز واقعیت ندارد، همان طور که سال گذشته اعلام کردند، ارز 1226 تومان باشد، اما به آن عمل نشد، البته در قانون بودجه قیمت دلار ذکر نمی‌شود.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در مورد اینکه گفته می‌شود، بودجه انقباضی است، اما موج استخدام‌های جدید به راه افتاده، آیا باعث افزایش هزینه دولت نمی‌شود، گفت: بخشنامه دولت در مورد اینکه نهاد ریاست جمهوری راسا اجازه داشته باشد، استخدام کند، از نظر مجلس لغو شده و قابل اجرا نیست.

ثروتی تاکید کرد: ‌هرگونه استخدام جدید در دولت غیر قانونی است، مگر اینکه در چارچوب قانون مدیریت خدمات کشوری و قانون برنامه پنجم توسعه باشد.

وی تاکید کرد: بر اساس قانون مدیریت خدمات کشوری به ازای هر 3 نفر خروجی در مشاغل غیر حاکمیتی یک استخدام و در مشاغل حاکمیتی به ازای هر خروجی، یک استخدام جدید بلامانع است، در غیر این صورت استخدام انجام نمی‌شود.

کد خبر 196705
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز