همشهری‌آنلاین: استاندار تهران اعلام کرد: براساس تصمیم جلسه کمیته هماهنگی مواقع اضطرار آلودگی هوای تهران تمام مراکز اداری و آموزشی تهران به غیر از اورژانس شنبه هفته آینده (16 دی) تعطیل است.

آلودگی هوا مدارس

مرتضی تمدن در گفتگو با خبرنگار مهر اعلام کرد: عصر امروز پنجشنبه در دفتر محمدی‌زاده رئیس سازمان محیط‌ زیست جلسه مشترک کمیته هماهنگی مواقع اضطرار آلودگی هوای تهران و کارگروه کاهش آلودگی هوا در سطح ملی برگزار شد که در پایان این جلسه با تصمیم مسئولان به دلیل پایداری هوا تمام مراکز آموزشی و اداری تهران غیر از مراکز درمانی مانند اورژانس تعطیل شد.
وی افزود: براساس تصمیم اعضای جلسه اجرای طرح زوج و فرد از در منازل تا روز دوشنبه آینده تمدید و مسابقات ورزشی تهران هم لغو شد.

مرتضی تمدن گفت: مشکل اصلی در این زمینه طولانی شدن وضعیت پایداری هوا و وجود آلاینده‌ها است؛ متاسفانه 72 ساعت است که در این وضعیت قرار داریم و به نظر می‌رسد حدود 72 ساعت دیگر این شرایط ادامه داشته باشد. البته دوای درد تعطیلی نیست ولی با توجه به طولانی شدن این وضعیت و بالا بودن شاخص‌های آلودگی تعطیلی بهترین تصمیم است.

خبر خبرگزاری فارس در همین زمینه

کلیه مدارس و ادارات استان تهران بر اساس مصوبه کارگروه ملی و کمیته هماهنگی مواقع اضطرار استان تهران و به دلیل آفزایش میزان آلودگی هوا، تعطیل شد.

به گزارش فارس، جلسه کارگروه ملی و کمیته هماهنگی مواقع اضطرار استان تهران که هم‌اکنون در محل سازمان حفاظت محیط زیست در حال برگزاری است، تصویب کرد، شنبه 16دی 91 کلیه مدارس و ادارات استان تهران تعطیل است.

این جلسه با حضور محمدی زاده معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست، مرتضی تمدن استاندار تهران، رئیس سازمان هواشناسی، نماینده وزارت بهداشت، نماینده ارژانس و سایر اعضای کارگروه در محل سازمان محیط زیست در حال برگزاری است.

در این جلسه تصویب شد، اولا اجرای محدودیت طرح زوج و فرد از درب منازل از روز شنبه تا اطلاع ثانوی ادامه دارد.

همچنین ممنوعیت فروش طرح روزانه ترافیک از شنبه تا اطلاع ثانوی ادامه دارد.

همچنین تصویب شد، کلیه نیروگاه‌ها و کارخانه‌هایی که از سوخت مازوت استفاده می‌کنند، تا اطلاع ثانوی باید از گاز استفاده کنند.

مصوبه دیگر این کارگروه اذعان دارد: کلیه تمرینات ورزشی و مسابقات ورزشی استان تهران از روز جمعه تا دوشنبه 18 دی لغو شده است.

کد خبر 196690
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز