همشهری آنلاین: مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران گفت: هوای تهران با قرار گرفتن شاخص ذرات معلق کمتر از دو و نیم میکرون روی عدد 129 در شرایط ناسالم است.

مهر نوشت: یوسف رشیدی با بیان این مطلب اظهار کرد: بر اساس اطلاعات رسیده از ایستگاه‌های سنجش آلودگی هوای شهر تهران از میزان غلظت کلیه آلاینده‌ها به غیر از آلاینده های منواکسید کربن و ذرات معلق کمتر از دو و نیم میکرون نسبت به 12 دی ماه در همین ساعت کاسته شده است. به این ترتیب میانگین غلظت آلاینده ذرات معلق کمتر از دو و نیم میکرون فراتر از حد مجاز بوده و شاخص کیفیت هوا هم اکنون در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس است.

به گفته وی، ایستگاه‌های اقدسیه، تهرانسر، دروس، شاد آباد، شهرداری منطقه 11، پارک قائم، دانشگاه شهید بهشتی، سوهانک وشهرک چشمه به لحاظ آلاینده ذرات معلق کمتر از دو ونیم میکرون در شرایط هشدار قرار دارند.

رشیدی اظهار داشت: در حال حاضر در نمایشگر سنجش آلودگی، آلاینده دی اکسید گوگرد با 3 واحد کاهش نسبت به 12 دی ماه روی عدد 34، ذرات معلق کمتر از 10 میکرون با 8 واحد اکاهش روی عدد 71 و ازن با 9 واحد کاهش نسبت روی عدد 24 ایستاده است.

مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران تصریح کرد: در حال حاضر شاخص آلاینده منو اکسید کربن با 10واحد افزایش نسبت به روز گذشته روی عدد 37 و ذرات معلق کمتر از دو و نیم میکرون با 2 واحد افزایش روی عدد 129 قرار گرفته است.

مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوا تصریح کرد: گزارش هواشناسی حاکی از آسمانی صاف و غبار آلود است. به این ترتیب انتظار می‌رود شاخص کیفیت هوا در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس باقی بماند.

وی افزود: افزایش احتمال علائم تنفسی در افراد حساس، تشدید بیماری قلبی و ریوی، مرگ و میر زودرس در افراد مبتلا به بیماری‌های قلبی، ریوی و افراد مسن از اثرات بهداشتی آلاینده ذرات معلق کمتر از دو و نیم میکرون است.

کد خبر 196639
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز