مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۱۲ دی ۱۳۹۱ - ۱۸:۱۰
۰ نفر

گروه شهری: روز گذشته دو پروژه فرهنگی مذهبی در جنوب شرق تهران افتتاح شد.

سیدمحمد هادی ایازی معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران در مراسم افتتاح مسجد امام علی و رونمایی از تندیس شهیدان افراسیابی، در منطقه14 با اشاره به رویه مدیریت شهری در تمرکز بر فعالیت‌های مذهبی، تصریح کرد: کمک به جوانان برای حضور آنان در مساجد، مهم‌ترین دغدغه مدیران شهر است.

مسجد در نگاه مسئولان تهران، محلی برای انس با خدا و قرآن تلقی می‌شود. وی اظهار کرد: نسل جوان امروز احتیاج به برنامه‌ریزی در حوزه‌های مختلف فرهنگی اجتماعی دارد. جوانان ما با نقشه راه مشخص فرهنگی می‌توانند استعدادهایشان را شکوفا کنند. از ابتدای انقلاب علاوه بر تجاوز دشمنان، هجمه‌های فرهنگی بی‌شماری به قشر جوان صورت گرفت و مسجد مهم‌ترین پایگاه در مصون‌نگه‌داشتن مردم از هجمه‌ها بوده و هست.

ایازی با اشاره به فعالیت دو هزار مسجد در سطح پایتخت افزود: این تعداد برای شهر هشت میلیون نفری تهران بسیار ناچیز است. از این‌رو کمبود مساجد مشکلات بسیاری به‌وجود آورده است. لذا شهرداری تهران وظیفه خود می‌داند در امر مسجد‌سازی‌ ورود پیدا کند.
همچنین در مراسمی دیگر تندیس شهیدان افراسیابی در جنوب شرق تهران رونمایی شد.

این تندیس حاوی تصاویری از پنج برادر شهید افراسیابی با نام‌های جواد، امیر، اسماعیل، ابراهیم، علیرضا و حاج علی‌محمد افراسیابی پدر آنهاست که با حضور مسئولان لشکری، کشوری و سیدمحمد هادی ایازی معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران در میدان ۱۳ آبان رونمایی شد.

این تندیس‌ها درارتفاع دو متری از سطح زمین جانمایی و با اِلمان‌های خاص معماری ایرانی اسلامی با رویکرد رشادت و جوانمردی غیورمردان ایران زمین و حفظ فرهنگ شهادت با سازه‌ای بتنی به‌صورت مشبک ساخته شده که استفاده از سیستم روشنایی مرکزی و نورپردازی الوان به همراه احداث آبنما در میدان، جلوه خاصی به آن بخشیده است.

کد خبر 196534
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز