همشهری آنلاین: دبیر کمیته هماهنگی و نظارت مواقع اضطراری آلودگی هوای تهران با تشکر از همکاری خوب شهروندان و پلیس راهور از کاهش غلظت آلاینده‌های هوای پایتخت خبر داد و گفت تهران برای مقابله با آلودگی هوا تعطیلی نخواهد داشت.

آلودگی هوا

دکتر رسول‌علی اشرفی‌پور، مدیر کل محیط زیست استان تهران در گفت‌وگو با ایسنا با تاکید بر اینکه تعطیلی نداریم، گفت: خوشبختانه با اقدامات خوب کمیته هماهنگی و نظارت مواقع اضطراری آلواگی هوای تهران و مشارکت خوب شهروندان شاهد تردد بسیار کم خودروها در روز سه‌شنبه بودیم.

وی با تشکر از همکاری خوب پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ گفت: ماموران پلیس راهنمایی و رانندگی روز سه‌شنبه در 750 نقطه پایتخت مستقر شدند و به طور قاطع با رانندگان متخلف برخورد کردند.

دبیر کمیته هماهنگی و نظارت مواقع اضطراری آلودگی هوای تهران تصریح کرد: در عین حال همراهی و مشارکت خوب شهروندان نیز موجب شد تا غلظت آلاینده‌های هوای تهران نسبت به روز گذشته کاهش یافته و از 180 به 127 PSI برسد.

وی به ایسنا گفت: بر اساس اطلاعات رسیده از ایستگاه‌های سنجش آلودگی هوای تهران، هم اکنون از غلظت تمامی آلاینده‌ها به جز آلاینده ازن نسبت به روز گذشته کاسته شده اما همچنان آلاینده ذرات معلق کمتر از 2.5 میکرون در شرایط ناسالم است.

دبیر کمیته هماهنگی و نظارت مواقع اضطراری آلودگی هوای تهران با اشاره به اینکه میزان غلظت آلاینده ذرات معلق کمتر از 10 میکرون نیز به شرایط سالم رسیده است، گفت: در عین حال ایستگاه اتوبان محلاتی به لحاظ آلاینده ذرات معلق کمتر از 10 میکرون و ایستگاه‌های شهرری، پارک رازی، پارک سلامت و پارک قائم به لحاظ آلاینده ذرات معلق کمتر از 2.5 میکرون در شرایط ناسالم هستند.

وی با اشاره به پیش بینی سازمان هواشناسی در خصوص ادامه پایداری جوی تا روز یکشنبه هفته آینده گفت: در عین حال انتظار می‌رود غلظت آلاینده‌های هوای تهران در روز چهارشنبه نیز در شرایط ناسالم باقی بماند.

زوج و فرد سراسری فردا نیز در پایتخت اجرا می‌شود

سرهنگ جمال بذرافشان، جانشین رییس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ نیز با اشاره به همراهی و همکاری خوب شهروندان به ایسنا گفت: روز سه‌شنبه ترافیک بسیار روانی را در پایتخت داشتیم.

وی با اشاره به تصمیمات جلسه روز دوشنبه کمیته اضطرار آلودگی هوای تهران گفت: همچنان در روز چهارشنبه نیز طرح زوج و فرد از در منازل به مرحله اجرا گذاشته می‌شود که بر این اساس در روز چهارشنبه خودروهایی که پلاک سمت راست آنها زوج است تنها مجاز به تردد از در منازل تا داخل محدوده زوج و فرد هستند، اما اجازه تردد در محدوده طرح ترافیک را ندارند.

بذرافشان افزود: همچنین خودروهای دارای آرم طرح ترافیک منعی برای تردد نداشته و می‌توانند با هر پلاکی در تمام سطح شهر و داخل محدوده طرح ترافیک می‌توانند تردد کنند.

جانشین رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ تصریح کرد: برابر اعلام قبلی ساعات اجرای زوج و فرد در تهران از ساعت 6:30 تا 19 و طرح ترافیک از 6:30 تا 17:30 است.

وی خاطرنشان کرد: بدیهی است پلیس با خودروهای غیرمجازی که در شهر تردد کنند برخورد کرده و نسبت به جریمه 200 هزار ریال به ازای هر یک ساعت تردد آنها اقدام می‌کند.

جانشین رییس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ خاطرنشان کرد: همچنین برای کاهش غلظت آلاینده‌های هوا با خودروها و موتورسیکلت‌های دودزا و فاقد معاینه فنی نیز همچون روز سه‌شنبه به شدت برخورد خواهد شد.

بذرافشان تصریح کرد: در عین حال تردد کامیون‌ها و میکسرها در سطح شهر تهران در روز چهارشنبه در تمام طول شبانه‌روز ممنوع است و پلیس در صورت مشاهده برابر قانون نسبت به متوقف کردن آنها و اعمال جریمه اقدام می‌کند.

کد خبر 196502
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز