همشهری آنلاین: دبیر دوم کمیسیون اقتصادی مجلس بابیان اینکه مجلس اجازه پرداخت سود سهام عدالت تا پایان‌سال را به دولت نخواهند داد، گفت:اگر سود سهام عدالت نیز پرداخت شود نفعی برای جامعه نخواهد داشت زیرا همانند یارانه‌های نقدی موجب ایجاد تورم و افزایش قیمت‌ها خواهد شد.

ابراهیم نکو ، اظهار داشت: اگر به فرض محال دولت سود سهام عدالت را تا پایان امسال پرداخت کند، نفعی برای جامعه نخواهد داشت زیرا همانند یارانه‌های نقدی موجب ایجاد تورم و افزایش قیمت‌ها خواهد شد.

نماینده رباط‌کریم و بهارستان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در شرایط فعلی دولت قادر به پرداخت سود سهام عدالت نیست، تصریح کرد: پرداخت سود سهام عدالت نقدینگی را در دست افراد بی‌هدف قرار خواهد داد که عمدتاً از اقشار آسیب‌پذیر هستند و از آنجا که پس از دریافت سود اقشار آسیب پذیر اقدام به خرید کالاهای غیرضروری می کنند، تشدید گرانی و تورم در جامعه رخ می دهد.

وی که با خبرگزاری خانه ملت گفتگو می کرد، با تاکید بر اینکه دولت باید تبعات و پیامدهای منفی پرداخت سود سهام عدالت در یک دوره کوتاه‌مدت را بسنجد، افزود: به طور قطع پرداخت این سود در یک دوره کوتاه مدت افزایش قیمت‌ها و بی‌نظمی در بازار را به دنبال خواهد داشت.

نکو با اشاره به اینکه نمایندگان مجلس اجازه پرداخت سود سهام عدالت تا پایان امسال را به دولت نخواهند داد ودولت نیز به این موضوع علم دارد، گفت:البته مجلس مخالف پرداخت سود سهام عدالت نیست و اما این سود باید در شرایطی که آرامش نسبی در بازار اقتصادی حاکم است پرداخت شود تا هم موجب رونق تولید را به دنبال داشته باشد و هم منابع پیش بینی شده برای پرداخت سود سهام عدالت دچار مشکل نشود.

این نماینده مجلس نهم در واکنش به سخنان رئیس جمهور مبنی بر اینکه سهام عدالت موجب بازگشت ثروت عمومی به جیب فقرا شده است، عنوان کرد: این صحبت همانند آن است که به جای پول یک برگه در اختیار مردم قرار بگیرد، اما مردم اجازه خرید و فروش و دخل و تصرف در آن را نداشته باشند.

دبیر دوم کمیسیون اقتصادی مجلس با تاکید بر اینکه برگه‌های سهام عدالت باید قابلیت خرید و فروش در بازارهای مختلف را داشته باشد، گفت: از آنجا که برگه های سهام عدالت قابل خرید و فروش نیستند،می‌توان نتیجه گرفت که این گفتار رئیس جمهور بیشتر جنبه تبلیغی و انتخاباتی دارد.

 

کد خبر 196482
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز