همشهری آنلاین: نماینده سازمان ملل در امور سوریه تأکید کرد که مسئولیت کشورهای منطقه در کنترل و مهار اوضاع متشنج در سوریه است زیرا این به نفع همه است.

به گزارش فارس به نقل شبکه تلوزیونی الجزیره، اخضر ابراهیمی نماینده ویژه سازمان ملل در امور سوریه در نشست خبری پس از دیدار با نبیل العربی دبیرکل اتحادیه عرب در قاهر گفت: اوضاع در سوریه بسیار نامناسب و رو به وخامت است.

ابراهیمی با اشاره به مشکلات مردم سوریه پس از شروع بحران افزود: بیش از 4 میلیون سوریه نیاز شدید به کمک دارند.

وی در ادامه اظهار داشت که ادامه شرایط کنونی در سوریه کشتار بیشتری را به همراه دارد و سوریه بین راه حل سیاسی و جهنم قرار دارد.

نمانیده سازمان ملل در امور سوریه هشدار داد که با ادامه وضعیت کنونی سوریه به سومالی جدید تبدیل خواهد شد.

ابراهیمی تمامی گروه‌های سیاسی را پای میز مذاکره فراخواند و تاکید کرد که سوریه دو راه حل دارد؛ راه حل سیاسی که مطالبات مردم سوریه را محقق کند یا اینکه کشور به سمت جهنم کشیده شود.

وی افزود: مسئولیت کشورهای منطقه در کنترل و مهار اوضاع متشنج در سوریه است زیرا این به نفع همه است.

نماینده سازمان ملل و اتحادیه عرب در امور سوریه با اشاره به اینکه سوری‌ها خواهان نظام پارلمانی هستند، تصریح کرد: بحران سیاسی سوریه باید امسال(2013) پایان یابد.

ابراهیمی در ادامه این نشست در پاسخ به خبرنگاری که مدعی بود از صحبت‌های ابراهیمی اینگونه متوجه شده که خطر سلاح‌های شیمیایی منطقه را تهدید می‌کند گفت که من اصلا صحبتی در این باره نکردم و شما به بدترین شکل حرف‌های من را متوجه شدید و سوال شما محلی از اعراب ندارد.

وی در پاسخ به سوال دیگری درباره موافقت با کنار‌گیری بشار اسد نیز گفت که من هرگز نگفتم که بشار به زودی کناره گیری کند یا در قدرت بماند اکنون بحث حل این بحرانی هست که سوریه با آن مواجه شده است.

کد خبر 196192
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز