مبلغی بابت بیمه طلایی دریافت نمی‌شود

جدولی برای بازنشستگان: بیمه طلایی آغاز شد؛ جزئیات استفاده از تسهیلات

اجتماع > نهادها- همشهری‌آنلاین:
مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری با اعلام آغاز بیمه طلایی بازنشستگان گفت: در گام نخست، تنها بازنشستگان اصلی، تحت پوشش «بیمه طلایی» قرار می‌گیرند.

ایراندخت عطاریان مدیرعامل سازمان بازنشستگی کشوری در نشستی جزئیات بیمه طلایی بازنشستگان را تشریح کرد که برای تسهیل دسترسی بازنشستگان به این نکات، مهمترین مطالب طرح شده از سوی وی به نقل از ایسنا و مهر در جدول زیر آمده است.

ردیف

نکته کلیدی

مهمترین اظهارات درباره بیمه طلایی بازنشستگان

1

آغاز بیمه طلایی بازنشستگان

  • یک میلیون و 500 هزار بازنشسته از 9 دی ماه از انجام اعمال جراحی رایگان در بهترین بیمارستان‌های خصوصی و دولتی بهره‌مند می‌شوند.

2

تعهدات سازمان بیمه‌گر برای بازنشستگان

  • اعمال جراحی تخصصی و فوق تخصصی همچون جراحی قلب، مغز و اعصاب، کلیه، پیوند مغز استخوان، جراحی ستون فقرات، داروهای بیماران ام اس، سرطان شکستگی ران و لگن و مفصل ران از جمله تعهداتی است که از سوی سازمان بیمه‌گر برای بازنشستگان کشور اجرا می‌شود.

3

اجرای مرحله به مرحله طرح

  • با اعتبار 100 میلیارد تومانی از سوی دولت، اجرای بیمه طلایی بازنشستگان آغاز شده و به صورت مرحله به مرحله اجرا می‌شود.

4

نحوه استفاده بازنشستگان از بیمه طلایی

  • بازنشستگان می‌توانند بدون معرفی نامه و پرداخت وجه به 545 مرکز درمانی طرف قرارداد شرکت بیمه آتیه سازان حافظ مراجعه و از خدمات رایگان در بخش بستری و عمل جراحی بهره‌مند شوند.

5

بازنشستگانی که به مراکز درمانی غیر از طرف قرارداد مراجعه کنند بخوانند

  • در صورت مراجعه بازنشستگان به بیمارستان‌های غیر از طرف قرارداد، شرکت بیمه آتیه سازان حافظ براساس میزان همترازی مبلغ پرداختی را به آن‌ها مسترد خواهد شد.

6

بازنشستگانی که به مراکز درمانی غیر از طرف قرارداد مراجعه کنند بخوانند

  • همترازی به گونه‌ای انجام می‌شود که سازمان بیمه‌گر بالاترین مبلغ بیمارستان بخش خصوصی برای بهترین جراح را پرداخت می‌کند.

7

نماینده شرکت بیمه گر در مراکز درمانی غیر از طرف قرارداد

  • مقرر شده است شرکت بیمه آتیه سازان حافظ در مراکز درمانی غیر از طرف قرارداد خود نماینده‌ای را مستقر کند تا هزینه‌های اعمال جراحی و بستری بازنشستگان بدون واسطه به بیمارستان پرداخت شود و تا زمان تحقق این امر، در صورت تحویل مدارک پزشکی، بلافاصله هزینه‌های بازنشستگان به آن‌ها مسترد خواهد شد.

8

مراجعه بدون کارتی خاص

  • کارتی با عنوان «کارت بیمه طلایی» صادر نمی‌شود. بازنشستگان با ارائه کارت شناسایی و دفترچه درمانی از خدمات بیمه طلایی بهره‌مند می‌شوند.

9

مبلغی از بازنشستگان برای حق بیمه دریافت نمی‌شود

  • برای بهره‌مندی از خدمات بیمه طلایی نیازی به پرداخت حق بیمه نیست و حق بیمه دریافت شده برای بیمه تکمیلی، برای بیمه طلایی منظور می‌شود.
  • هیچ گونه مبلغی برای بیمه طلایی از بازنشستگان دریافت نمی‌شود و ریز موارد در هر مقطع از طریق مرکز اطلاع رسانی بیمه طلایی در اختیار بازنشستگان قرار خواهد گرفت و نیازی به مراجعه حضوری بازنشستگان نیست.

10

ویژگی بیمه طلایی

  • بیمه طلایی بازنشستگان کشوری بدون صف خواهد بود و در نخستین گام اجرای این بیمه، بازنشستگان اصلی و خدمات بستری و جراحی را تحت پوشش قرار می‌دهد.

11

پرداخت بدون سقف هزینه‌های درمان بیماران خاص

 

  • پوشش بیماران خاص از جمله بیماران تالاسمی و هموفیلی، جراحی‌های عمومی، تخصصی و فوق تخصصی، داروهای شیمی درمانی و مشکلات ناشی از عوارض مصرف این داروها، بدون در نظر گرفتن سقف در بسته بیمه طلایی بازنشستگان لحاظ شده است.

12

افراد تحت تکفل بازنشستگان سال آینده بیمه طلایی می‌شوند

  • افراد تحت تکفل بازنشستگان در گام دوم و سال آینده تحت پوشش بیمه طلایی قرار می‌گیرند.

13

بیمه تکمیلی افراد تحت تکفل همچنان پابرجاست

  • بیمه تکمیلی افراد تحت تکفل بازنشستگان به نوبه خود پا بر جا خواهد بود و می‌تواند از آن استفاده کنند.

14

بودجه برای سال آینده

  • در بودجه سال آینده پیش بینی‌های لازم برای اجرای کامل بیمه طلایی درنظر گرفته شده اما در این زمینه اعتبار مشخصی پیشنهاد نشده است چرا که این اعتبار با توجه به تورم و افزایش تعرفه درمان در سال آینده معلوم می‌گردد.

15

کمک هزینه عصا و سمعک

  • افزایش صد در صدی میزان پرداخت‌ها در زمینه عصا و عینک که از جمله نیازهای اساسی بازنشستگان است.
  • سمعک نیز به عنوان خدمتی جدید در بسته بیمه تکمیلی با پرداخت کمک هزینه 150 هزار تومانی منظور شده است.
  • کمک هزینه عصا و عینک با افزایش صددرصدی به 50 هزار تومان رسیده است.

16

راه‌اندازی مرکز اطلاع رسانی
بیمه مرکزی

  • فعالیت مرکز اطلاع رسانی بیمه مرکزی با هدف پاسخگویی به سوالات نیازهای درمانی بازنشستگان از نهم دی ماه آغاز شده و همه بازنشستگان می‌توانند هر روز از 8 صبح تا 20 با تلفن‌های 2 88959371 و 88959376 تماس بگیرند و پرسشهای خود را مطرح کنند.
شنبه 9 دی 1391 - 22:17:38
کد مطلب: 196080
نسخه چاپی
پربیننده ترین