گروه اجتماعی ـ مینا شهنی: با آغاز بیمه تکمیلی بازنشستگان کشوری، هزینه‌های درمانی این گروه بدون محدودیت و سقف پرداخت می‌شوند.

بازنشسته

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری با اعلام این خبر گفت: بازنشستگان می‌توانند با رعایت تعرفه‌های مصوب بدون نیاز به معرفی نامه و بدون پرداخت وجه به مراکز درمانی و بیمارستان‌های طرف قرارداد مراجعه و از خدمات بیمه طلایی درمان استفاده کنند و کلیه هزینه درمانی طبی و جراحی‌های تخصصی و عمومی و داروهای تخصصی بدون سقف مشمول بیمه طلایی خواهد بود.

ایراندخت عطاریان ، در نشست خبری دیروز خود با اشاره به اجرای بیمه طلایی یک میلیون و 150هزار بازنشسته( از دیروز) در سراسر کشور توضیح داد:این خدمت جدید صندوق بازنشستگی کشوری با اهدافی همچون پوشش و جبران هزینه‌های درمانی، کاهش هزینه‌های پرداختی بیماران و ارائه کیفیت خدمات پزشکی مطلوب در تهران و تمامی استان‌های کشور به بازنشستگان ارائه می‌شود.

براساس گفته‌های وی مراحل اداری برای پرداخت هزینه‌های درمانی بازنشستگان در این نوع بیمه حذف شده و بازنشستگانی که قصد استفاده از بیمه طلایی را دارند باید هنگام مراجعه به بیمارستان‌های طرف قرارداد کارت ملی ، دفترچه بیمه خدمات درمانی و نسخه پزشک معالج مبنی بر نوع بیماری یا عمل جراحی یا خدمات تشخیصی درمانی را ارائه کنند تا مقدمات پذیرش آنها در آن بیمارستان یا مرکز درمانی به آسانی انجام شود. بازنشستگان علاوه بر مراجعه به بیمارستان‌ها و مراکز درمانی طرف قرارداد می‌توانند به بیمارستان‌ها یا مراکز درمانی غیرطرف قرارداد سازمان بیمه گر مراجعه کنند، لیکن هزینه‌های درمانی براساس اصل هم‌ترازی و در چارچوب تعرفه‌های مصوب پزشکی پرداخت خواهد شد.

عطاریان توضیح داد: هیچ‌گونه مبلغی برای بیمه طلایی از بازنشستگان دریافت نمی‌شود و ریزموارد در هر مقطع از طریق مرکز اطلاع‌رسانی بیمه طلایی در اختیار بازنشستگان قرار خواهد گرفت و نیازی به مراجعه حضوری بازنشستگان نیست. برای بهره‌مندی از خدمات بیمه طلایی نیازی به پرداخت حق بیمه نیست و حق بیمه دریافت شده برای بیمه تکمیلی، برای بیمه طلایی منظور می‌شود و کارتی با عنوان «کارت بیمه طلایی» صادر نمی‌شود، لذا بازنشستگان می‌توانند با ارائه کارت شناسایی و دفترچه درمانی از خدمات بیمه طلایی بهره‌مند شوند.

او افزود: قرارداد جدیدی برای بیمه‌طلایی منعقد نشده است و تنها متمم قراردادی با نظارت هیأت نظارت سازمان بازنشستگی با شرکت بیمه‌ای آتیه سازان حافظ که مجری طرح بیمه تکمیلی بازنشستگان بود، منعقد شد، اما در بودجه سال آینده پیش‌بینی‌های لازم برای اجرای کامل بیمه طلایی درنظر گرفته شده اما در این زمینه اعتبار مشخصی پیشنهاد نشده است چرا که این اعتبار با توجه به تورم و افزایش تعرفه درمان در سال آینده معلوم می‌شود.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشور با اشاره به اینکه در مرحله اول از این طرح تمامی بازنشستگان تحت پوشش از بیمه طلایی بستری درمان استفاده می‌کنند، گفت: در مرحله بعد نیز قصد داریم درصورت تأمین اعتبارات لازم علاوه بر بازنشستگان خانواده‌های آنها را نیز تحت پوشش بیمه طلایی قرار دهیم. افراد تحت تکفل بازنشستگان در گام دوم و سال آینده تحت پوشش بیمه طلایی قرار می‌گیرند.
اعمال جراحی تخصصی و فوق تخصصی شامل جراحی قلب، مغز و اعصاب، پیوند کلیه، پیوند مغز استخوان ، جراحی ستون فقرات و بیماری‌های خاص (تالاسمی ، هموفیلی و دیالیزی) و کلیه هزینه‌های داروهای تخصصی شامل شیمی درمانی و عوارض آن و بیماری MS اعم از شمول و غیرشمول تعهدات بیمه پایه، انواع سرطان ، شکستگی‌های لگن، ران و مفصل ران ازجمله تعهداتی است که در بیمه طلایی از سوی سازمان بیمه گر برای بازنشستگان کشوری انجام خواهد شد.

در حال حاضر با توجه به اینکه استفاده از عصا ، عینک و سمعک جزو نیازهای ضروری بازنشستگان است صندوق بازنشستگی کشوری به‌منظور ارائه وسایل کمک توانبخشی هزینه‌های مذکور را 100درصد افزایش داده و موارد فوق به‌عنوان خدمات جدید در بیمه طلایی پیش‌بینی شده است و هزینه عینک به 50 هزار تومان برای بازنشستگان رسیده است. سمعک نیز به‌عنوان خدمتی جدید در بسته بیمه تکمیلی با پرداخت کمک هزینه 150هزار تومانی منظور شده است.همه بازنشستگان می‌توانند هر روز از ساعت8‌تا 20‌با تلفن‌های 88959371- 88959372‌ 88959376-88967096 و88967095تماس گرفته و پرسش‌های خود را درخصوص بیمه طلایی مطرح کنند.

کد خبر 196065
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز