همشهری آنلاین: عضو شورای مرکزی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به خبر تشکیل هیات‌های سه گانه از سوی جامعه روحانیت مبارز، مدرسین و جبهه پیروان برای انتخابات ریاست جمهوری، گفت: تشکیل این هیئت به تصویب جامعه مدرسین حوزه علمیه قم نرسید.

مهر نوشت: آیت الله حسن ممدوحی در مورد تشکیل هیات سه گانه میان جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، جامعه روحانیت مبارز و جبهه پیروان خط امام و رهبری برای طراحی مدل وحدت برای انتخابات ریاست جمهوری، که پیش از این حبیب الله عسگراولادی دبیرکل جبهه پیروان از آن خبر داده بود، گفت: تشکیل چنین هیاتی ار سوی جامعه مدرسین به تصویب نرسید.

عضو شورای مرکزی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تاکید کرد: ممکن است جامعه مدرسین حوزه علمیه قم همکاری و کمک فکری داشته باشد اما نه به صورتی که ما با جبهه پیروان متشکل شویم، اما همسوئی و همفکری خواهیم داشت.

همچنین حجت الاسلام آشتیانی در این خصوص گفت: آقای عسگراولادی و دوستان‌شان ملاقاتی با آیت الله یزدی داشتند که در آن جلسه در خصوص حضور در انتخابات و همچنین تفاهمی بین جبهه پیروان و جامعه روحانیت و مدرسین برقرار شود صحبت‌هایی شد، اما اینکه شکل کار و روش چطور باشد، معلوم نیست.

وی افزود: جامعه مدرسین جامعه علمی و حوزوی است و هرزمان نیاز کشور و وقت اقتضا کند کار خودش را انجام می‌دهد.

عضو شورای مرکزی حوزه علمیه قم تاکید کرد: اصل تقاهم خوب است اما اینکه شیوه کار چگونه باشد که ما یک طرف باشیم و جبهه پیروان طرف دیگر، محل گفتگو است.

آشتیانی با بیان اینکه برای رسیدن به روش سالم و یکسان جهت رسیدن به وحدت و انتخاب کاندیداها کارهایی صورت گرفته است، تصریح کرد: مقدمات این کار در حال انجام است اما به شیوه‌ای که آقای عسگراولادی مطرح کردند، در قالب هیات‌های سه گانه و یا شیوه‌ای همچون مدل وحدت در انتخابات مجلس نهم که هر گروهی نماینده داشته باشد، نیست.

بر طبق این گزارش، عسگراولادی در همایش 9 دی جبهه پیروان، با اشاره به دیدار جبهه پیروان با آیت‌الله یزدی و مهدوی کنی گفت: در این دیدارها قرار شد جامعتین هر یک هیاتی معرفی کنند، ما هم یک هیاتی معرفی کنیم و به دنبال ائتلاف اصولگرایان باشیم و از این ائتلاف به جانب وحدت حرکت کنیم.

وی افزوده بود: با نشست‌های مشترک این هیات‌ها مدل وحدتی برای رسیدن به کاندیدای واحد شکل خواهد گرفت و در نهایت به مصداق مشخص برسیم و هیچ گروه اصولگرایی از این قاعده مستثنی نیست و ما همه گروه‌ها و همه مستقلین را دعوت به این وحدت می‌کنیم.

کد خبر 196058
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز