همشهری آنلاین: براساس تصمیم ویژه دولت، قیمت‌گذاری طلا و سکه که تاکنون برمبنای ارز آزاد بود، از این پس به برمبنای ارز مبادلاتی تعیین شد.

مهر نوشت: رئیس اتحادیه کشوری طلا و جواهر در نامه‌ای به روسای اتحادیه طلا و جواهر در استان‌های کشور خبر تصمیم ویژه دولت مبنی بر تغییر نحوه قیمت‌گذاری طلا و سکه را اعلام کرده است.

در نامه محمد کشتی آرای آمده است: باتوجه به حساسیت و جایگاه صنف طلا و جواهر در نظام اقتصادی کشور و باتوجه به اعلام نرخ‌های مختلف توسط رسانه‌ها و دستگاه‌های ارسال کننده قیمت حسب دستور مقامات اقتصادی کشور، کلیه اتحادیه‌های کشور ملزم به رعایت و دستورالعمل و پیروی از نرخ‌های رسمی کشور هستند.

در این نامه می‌خوانیم: در حال حاضر شرکت‌های ارسال کننده پیام نرخ و دستگاه‌های اعلام نرخ ملزم به رعایت موارد فوق هستند، بنابراین، باتوجه به دستورالعمل اعلام شده نرخ ارزهای خارجی مطابق با نرخ اتاق مبادلاتی ارزی است و اعلام نرخ‌های طلا و سکه براین اساس خواهد بود.

در پایان این نامه رئیس اتحادیه کشوری طلا و جواهر تصریح شده است: خواهشمند است ضمن اعلام به کلیه همکاران و شهرهای تابعه از دادن هرگونه نرخ خارج از ضوابط به تابلوها جدا خودداری کنید.

فعالان بازار طلا و سکه پیش بینی می‌کنند در صورت رعایت مکانیزم‌های اجرایی شدن این تصمیم، قیمت سکه و طلا در بازار که تاکنون برمبنای ارز آزاد تعیین می‌شد، سقوط شدید خواهد کرد.

کد خبر 196048
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز