همشهری آنلاین: مدیر عامل شرکت واحد اتوبوسرانی با بیان اینکه سری جدید اتوبوس‌های دوکابین تا پایان سال وارد خط خواهند شد، گفت: 123 دستگاه اتوبوس دوکابین جدید در حال حمل به سمت کشورمان هستند که با ورود این اتوبوس‌ها، ظرفیت جابه جایی شبکه خطوط BRT حدود 200 هزار نفر در روز افزایش می‌یابد.

به همشهری آنلاین، پیمان سنندجی  با بیان این مطلب افزود: برای توسعه خطوط اتوبوس های تندرو و همچنین افزایش ظرفیت جابه جایی مسافر در خطوط موجود، قرارداد ورود هزار دستگاه اتوبوس دوکابین جدید منعقد شد که بخشی از این اتوبوس ها یعنی 123 دستگاه در حال بارگیری و حمل به سمت کشورمان هستند.

وی با ابراز امیدواری از اینکه سری جدید اتوبوس های دوکابین تا پایان سال در خطوط تندرو مشغول به کار و خدمات رسانی شوند گفت: هر اتوبوس دوکابین به طور متوسط روزانه 1500 مسافر را جابه جا خواهد کرد که بر این اساس با ورود 123 دستگاه اتوبوس دوکابین جدید، ظرفیت جابه جایی شبکه خطوط BRT حدود 184 هزار و 500 نفر در روز افزایش می یابد.

سنندجی تصریح کرد: در حال حاضر روزانه 2 میلیون جابه جایی با خطوط اتوبوس های تندرو صورت می گیرد که با احداث دو خط جدید در این سامانه و افزایش تعداد اتوبوس های فعال، میزان جابه جایی های شبکه اتوبوس های BRT افزایش قابل توجهی خواهد یافت.

وی ادامه داد: سری جدید اتوبوس های تندرو حدود 1 ماه دیگر به کشور می رسند که تعدادی از این اتوبوس ها در خطوط موجود از جمله خطوط 1 و 5 به کارگیری می شوند و تعدادی نیز در خطوط جدید مشغول به خدمات رسانی خواهند شد.

مدیر عامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه ادامه داد: عملیات اجرایی خط جدید BRT حدفاصل پایانه خاوران تا پایان جنوب به زودی آغاز می شود تا پس از ورود اتوبوس های جدید، این خط نیز خدمات رسانی خود به شهروندان را آغاز کند.

وی افزود: همچنین احداث خط جدیدی از اتوبوس های تندرو در مسیر بزرگراه صدر در دستور کار قرار دارد که پس از تکمیل پروژه تونل نیایش و بزرگراه طبقاتی صدر، این خط نیز احداث خواهد شد.

کد خبر 196021
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز