روزنامه همشهری در تاریخ پنج دی گزارشی از وضعیت خدمات بیمه تکمیلی بازنشستگان تأمین اجتماعی منتشر کرد.

شرکت بیمه دی جوابیه‌ای بر این گزارش فرستاده که می‌خوانید: درباره انتشار گزارشی تحت عنوان «بازنشستگان، قربانیان دوئل جدید سلامتی» در صفحه 22شماره 5869 آن روزنامه مطالب ذیل ارائه می‌گردد.1- در گزارش فوق ادعا شده تمامی بیمارستان‌های خصوصی همکاری خود با بیمه دی را قطع کرده‌اند. . . . . لیست برخی از بیمارستان‌های خصوصی طرف قرارداد با بیمه دی که در حال همکاری هستند عبارتند از. . .2- بیمه دی به‌دلیل افزایش اعتراضات برخی بیمه‌شدگان تأمین اجتماعی مبنی بر افزایش درخواست‌های غیرقانونی در تعداد معدودی بیمارستان خصوصی و احساس خود مبنی بر مستمسک قراردادن این موضوعات توسط برخی بیمارستان‌ها جهت شارژ فراتر از تعرفه قانونی اقدام به قطع همکاری با این بیمارستان‌ها کرده است.

این اقدام در راستای مقابله با مطالبات غیرقانونی و برای رعایت حال بازنشستگان محترم صورت گرفته است، انتظار این است که آن جریده محترم برای مقابله با این عارضه خطرناک به یاری بازنشستگان محترم بیاید.3- کانون عالی بازنشستگان امسال نیز همانند سال گذشته بیمه دی را به‌عنوان شرکت برگزیده برای ارائه خدمات درمان تکمیلی به بازنشستگان عزیز انتخاب کرده است. بدون شک عامل مهم در تمدید این قرارداد رضایت نسبی از عملکرد بیمه دی بوده است. حدود چهار میلیون بیمه‌شونده از طریق بیمه دی خدمات درمانی تکمیلی دریافت کرده‌اند. براساس برآوردها بیش از 80درصد این عزیزان از خدمات ارائه شده رضایت داشته‌اند. اگر قرار است در جهت بهبود شاخص خدمات گامی برداشته شود بهتر است برخی موانع ریشه‌یابی شوند نه اینکه برخی صورت مسئله‌ها پاک و شائبه‌ها ایجاد شود. 4- بیمه دی مجددا آمادگی خود را جهت همکاری با روزنامه همشهری برای اطلاع‌رسانی درست و شفاف‌سازی‌ اعلام کرده و خواستار صداقت در امانت قلم است.

توضیح روزنامه همشهری:

1- در گزارش روزنامه همشهری تأکید شده بود که بیمه دی با بیمارستان‌های خصوصی درجه یک قرارداد ندارد. در فهرستی که بیمه دی از بیمارستان‌های طرف قرارداد ارائه کرده هیچ بیمارستان درجه یک خصوصی‌ای وجود ندارد. ضمنا روزنامه همشهری برای جلوگیری از ایجاد هر نوع اعتراض از سوی بیمارستان‌ها این فهرست را از جوابیه بیمه دی حذف کرده است.

2- هر بیمه شده وقتی حق بیمه تکمیلی درمان پرداخت می‌کند انتظار دارد که از تمامی بیمارستان‌ها به‌ویژه بیمارستان‌های خصوصی درجه یک که خدمات درجه یک به بیماران ارائه می‌کنند استفاده کند، بنابراین نمی‌توان باور داشت که بازنشستگان تأمین اجتماعی که از خدمات بیمه تکمیلی بیمه دی استفاده می‌کنند خواسته باشند که از بیمارستان‌های خصوصی درجه یک خدمات نگیرند؛ ضمن اینکه در گفت‌وگویی که روزنامه همشهری با مدیرعامل بیمه دی انجام داده و در گزارش مورد اشاره منتشر شده است (و صدای ایشان نیز در دفتر روزنامه موجود است) وی تأکید کرده‌اند که قرارداد این شرکت بیمه با هیچ‌کدام از بیمارستان‌ها لغو نشده و هنوز هیچ بیمارستانی نامه‌ای رسمی مبنی بر قطع همکاری برای ما ارسال نکرده است.

اما اکنون روابط عمومی این بیمه اعلام می‌کند قطع همکاری توسط شرکت بیمه صورت گرفته است که بهتر بود به اطلاع مدیرعامل محترم نیز می‌رسید. 3- از سوی دیگر علی‌اکبر خبازها رئیس کانون عالی بازنشستگان نیز در گفت‌وگو با همشهری اعلام کرد که درصورتی که بیمارستان‌های خصوصی به همکاری با بیمه دی ادامه ندهند ما جز فسخ قرارداد بازنشستگان تأمین اجتماعی با این شرکت بیمه راه دیگری نداریم. در این شرایط به‌نظر می‌رسد چنانچه درباره وضعیت رابطه بیمه دی با بیمارستان‌های خصوصی درجه یک کشور اطلاعات دقیقی در اختیار افکار عمومی قرار گیرد، ‌شرایط مناسبی برای تصمیم‌گیری بیمه‌شدگان ایجاد خواهد شد.

کد خبر 195932
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز