همشهری آنلاین: رئیس ستاد زیارت اداره‌کل فرهنگی وزارت علوم از آغاز اعزام کاروان‌های عمره دانشجویی از 5 فروردین ماه خبر داد و هزینه‌های قابل پرداخت از سوی دانشجویان عمره‌گزار برای تشرف به سرزمین وحی را اعلام کرد.

مجید خم‌پیچی در گفتگو با همشهری آنلاین با اعلام اینکه ثبت‌نام اینترنتی دانشجویان متقاضی اعزام به عمره مفرده تا ساعت 24 هشتم دی ماه ادامه دارد، گفت: تا پایان وقت پنج‌شنبه هفتم دی ماه 230 هزار نفر از دانشجویان سراسر کشور برای عمره دانشجویی ثبت‌نام کردند که 15 هزار نفر از آنها بر اساس قرعه‌کشی اینترنتی که طی روزهای یکشنبه و دوشنبه 10 و 11 دی ماه انجام می‌شود برای تشرف انتخاب می‌شوند.

رئیس ستاد زیارت اداره‌کل فرهنگی وزارت علوم با بیان اینکه 6 هزار نفر از دانشجویان مجرد و 9 هزار نفر از دانشجویان متأهل در فروردین و اردیبهشت ماه 92 به عمره مفرده اعزام می‌شوند، گفت: زوج‌های دانشجوی متأهل که هم زوج و هم زوجه دانشجو هستند شانس بیشتری در قرعه‌کشی دارند.

وی از آغاز اعزام کاروان‌های عمره دانشجویی به عربستان از 5 فروردین ماه 92 خبر داد و گفت: اعزام کاروان‌های عمره دانشجویی تا اواخر اردیبهشت ماه 92 ادامه دارد.

خم‌پیچی در تشریح هزینه‌های دوره جدید عمره دانشجویی نیز گفت: هزینه‌ها تا این لحظه به صورت رسمی اعلام نشده اما هزینه‌ای که به صورت حدودی از سوی سازمان حج و زیارت به عنوان هزینه اعزام هر دانشجو که در قالب کاروان‌های عمره دانشجویی اعزام شود مطرح شده است حدود 2 میلیون و 200 هزار تومان است.

وی از اختصاص وام قرض‌الحسنه به دانشجویان عمره‌گزار خبر داد و افزود: بر اساس هماهنگی صورت گرفته با بانک ملت، دانشجویان عمره‌گزار می‌توانند از تسهیلات قرض‌الحسنه 600 هزار تومانی بانک ملت استفاده کنند.

رئیس ستاد زیارت اداره‌کل فرهنگی وزارت علوم همچنین درباره وام ویژه دانشجویان عمره‌گزار تحت پوشش وزارت علوم نیز گفت: صندوق رفاه دانشجویان نیز برای هر دانشجوی عمره‌گزار وام 400 هزار تومانی در نظر گرفته است. در حال رایزنی با صندوق رفاه دانشجویان هستیم تا این وام 400 هزار تومانی به 800 هزار تومان افزایش یابد.

وی درباره زمان و نحوه پرداخت هزینه‌های این سفر از سوی دانشجویان گفت: دانشجویانی که اسامی‌شان پس از قرعه‌کشی اعلام می‌شود باید ظرف مدت 20 روز پس از اعلام اسامی نسبت به افتتاح حساب در بانک ملت و واریز 750 هزار تومان به این حساب اقدام نمایند و باقی هزینه‌ها را نیز یک ماه قبل از سفر به همان حساب در بانک ملت پرداخت کنند.

کد خبر 195917
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ثبت نام و قیمت خودرو

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز