همشهری آنلاین: اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران که در اطلاعیه قبلی از یکپارچه شدن برگزاری نمایشگاه کتاب استقبال کرده بود از تمامی اعضای خود خواست تا برای ثبت نام در نمایشگاه به ارشاد مراجعه کرده و فرم ثبت نام دریافت کنند

همزمان نیز از معاونت فرهنگی وزارت ارشاد خواست مهلت مشخصی را برای ناشرانی که ثبت نام نکرده‌اند، معین کنند.

به گزارش همشهری آنلاین در این اطلاعیه که نسخه‌ای از آن برای همشهری آنلاین ارسال شده آمده است: از عموم ناشران می‌خواهیم برای حفظ شان بین‌المللی نمایشگاه، پس از اعلام رسمی مهلت جدید برای ثبت‌نام در نمایشگاه بیستم کتاب، نسبت به دریافت فرم ثبت نام و شرکت در آن اقدام کنند.

در این اطلاعیه همچنین آمده است، به دنبال جلسه‌ای که به ریاست رسول خادم در تاریخ سه شنبه 21 فروردین 86 در محل شورای اسلامی شهر تهران برگزار شد، مقرر گردید بیستمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، به صورت یکپارچه در مصلای تهران برگزار شود.

ناشران افزوده اند: در این جلسه نمایندگان وزارت ارشاد، راهنمایی و رانندگی، مسئولان ترافیک، شهرداری، سازمان پیشگیری و مدیریت بحران و سایر ارگان های ذیربط و نمایندگان اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران شرکت داشتند.

 با توجه به جمیع جهات و با عنایت به بررسی نقاظ قوت و ضعف دو گزینه محل دائمی نمایشگاه ها و مصلای تهران هنوز بر این باوریم که چنانچه بیستمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با تمهیداتی به موقع و همه جانبه در محل دائمی نمایشگاه‌ها برگزار می‌شد، شاهد نمایشگاهی روان تر و کم مسئله تر برای بازدید کنندگان و ناشران بودیم اما چون حفاظت از شان بین المللی نمایشگاه از ابتدا به عنوان یک امر صنفی و ملی مد نظر ما بود بدین وسیله از همه همکاران ارجمندی که تا کنون برای شرکت در نمایشگاه مذکور ثبت نام نکرده اند در خواست می کنیم پس از اعلام رسمی مهلت جدید ثبت نام توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای دریافت فرم ثبت نام و شرکت در نمایشگاه اقدام فرمایند.

این اطلاعیه درحالی صادر شده است که جلال ذکایی در گفتگو با سایت کتاب وابسته به معاونت فرهنگی وزارت ارشاد گفت: ناشرانی که تاکنون به هر دلیلی در بیستمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران ثبت نام نکرده اند می توانند به موسسه نمایشگاههای فرهنگی مراجعه و تقاضای کتبی خود را ارائه دهند و پس از بررسی و در صورت وجود امکانات مناسب و فضای کافی، نتیجه به آنها اعلام خواهد شد.

سخنان ذکایی درحالی گفته شده است که خبر گزاری میراث خبر هم آورده است که در صورتی که ناشران شاخص حوزه کودک از ثبت نام در نمایشگاه خوداری کنند ، بخش کودک ونوجوان این نمایشگاه عملا تعطیل است ،‌چرا که تنها 7 ناشر در این بخش ثبت نام       کرده اند.

برزو سریزدی "مدیر اجرایی انجمن فرهنگی ناشران کتاب کودک و نوجوان" در گفتگویی با این خبرگزاری گفت:« تاکنون تنها هشت ناشر از اعضای انجمن برای حضور در نمایشگاه ثبت نام کرده اند که یک نفر از آنها نیز به ما اعلام کرده اگر شرایط حضور دیگر اعضا در نمایشگاه فراهم نشود او نیز از حضور در نمایشگاه خودداری می کند. بدین ترتیب اگر وزارت ارشاد شرایط حضور ناشرانی که تاکنون ثبت نام نکرده اند را فراهم نکند 41 ناشر از اعضای انجمن در نمایشگاه غایب خواهند بود. با توجه به سهم بالای انجمن فرهنگی ناشران کتاب کودک و نوجوان در نشر کتاب کودک این بخش از نمایشگاه تحت تاثیر قرار خواهد گرفت.»

نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران قرار است 12 تا 22 اردیبهشت در مصلی تهران برگزار شود.

کد خبر 19583

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ادبیات و کتاب

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز