مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۶ دی ۱۳۹۱ - ۱۸:۱۸
۰ نفر

گروه شهری: معاون مالی و اداری شهرداری تهران از ورود 300دستگاه از اتوبوس‌های تندرو (بی‌آر‌تی) خریداری‌شده تا قبل از بهمن‌ماه به کشور خبر داد؛ 123دستگاه از این خودرو‌ها بارگیری و ارسال شده و 177دستگاه باقیمانده نیز در حال بارگیری است.

بنا بر این گزارش، قرار است 400دستگاه اتوبوس دیگر نیز تا اوایل فروردین‌ماه سال آینده وارد ناوگان حمل‌ونقل عمومی شهر تهران شود.
براساس توافق‌های گذشته، قرار بود تا آخر امسال 700دستگاه اتوبوس تندرو وارد کشور شود اما با توجه به تحریم‌های صورت‌گرفته و همچنین افزایش قیمت ارز، این مسئله بلاتکلیف مانده بود.

حسین‌محمد پورزرندی، معاون مالی و اداری شهرداری تهران سفر به چین را با هدف حل مشکلات پیش‌آمده دانست و گفت: در این سفر تلاش شد تا با عملیاتی‌شدن توافقات گذشته، شرایط توافق‌ها را نیز به روز کنیم. بنا‌براین گزارش، احداث خطوط اتوبوس‌های تندرو تا رسیدن به 10خط از مهم‌ترین اولویت‌های برنامه حمل‌ونقل و ترافیک در سال92 است.

در این‌باره سنندجی، مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی شهر تهران با بیان اینکه خطوط بی‌آر‌تی بعد از گذشت پنج‌سال جایگاه ویژه خود را در حمل‌ونقل عمومی به‌دست آورده است، گفت: بالغ بر سه‌هزار کیلومتر خط اتوبوس معمولی در سطح شهر وجود دارد که تنها 2500نفر را جابه‌جا می‌کند، این در حالی است که خطوط بی‌آر‌‌تی پایتخت با 114.5کیلومتر روزانه 4500نفر را در سطح شهر جابه‌جا می‌کند. به گفته سنندجی، خطوط سامانه تندرو سهم 44درصدی جابه‌جایی مسافران را به‌خود اختصاص داده است.

کد خبر 195824
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز