گروه شهری: قرار است تا پایان سال منازل جانبازان و معلولان مناسب‌سازی شود.

این اقدام در کنار تکمیل شبکه حمل‌ونقل عمومی و راه‌اندازی خطوط ویژه دوچرخه‌سواری از مهم‌ترین برنامه‌های در دست اجرای شهرداری تهران در سال‌جاری خواهد بود.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران در این‌باره گفت: نگهداشت خطوط بی‌آرتی، تکمیل شبکه یکپارچه حمل‌ونقل عمومی، ارائه خدمات ویژه به جانبازان و معلولان ویلچری و راه‌اندازی خطوط دوچرخه‌سواری در سطح مناطق 22‌گانه شهری را به‌صورت جدی دنبال می‌کنیم.

صبح دیروز در حاشیه جلسه شورای معاونان حمل‌ونقل و ترافیک مناطق 22گانه پایتخت، سیدجعفر تشکری هاشمی معاون شهردار تهران، با اشاره به مهم‌ترین عناوین مطرح‌شده در این جلسه گفت: مهم‌ترین بحث این جلسه تکمیل شبکه یکپارچه حمل‌ونقل عمومی در سطح پایتخت است و به‌زودی مدل مطالعه‌شده‌ای را که براساس آن دسترسی حداکثر 350متر به یکی از ایستگاه‌های حمل‌ونقل عمومی است، به اجرا در خواهیم آورد.

معاون شهردار تهران با اشاره به اینکه تسهیل رفت‌وآمد معلولان و جانبازان که با ویلچر تردد می‌کنند، از اولویت‌های دیگر شهرداری تهران است، گفت: با توجه به اینکه بسیاری از جانبازان و معلولان پایتخت الزاما باید از ویلچر برای تردد استفاده کنند، برابر مصوبه حوزه حمل‌ونقل، ما خدمات خود را از داخل منازل جانبازان آغاز خواهیم کرد.بر این اساس چنانچه جانبازان و معلولان در طبقات بالاتر از همکف زندگی کنند، نصب بالابر در داخل منزل از سوی شهرداری تهران انجام خواهد شد.

همچنین مناسب‌سازی‌ مسیر حرکت جانبازان و معلولان ویلچری از در منزل تا معابر اصلی شهر از سوی شهرداری تهران انجام می‌شود. به گفته تشکری هاشمی، تاکنون 580معلول ویلچری در سطح مناطق 22گانه شناسایی شده‌اند که امیدواریم در سال‌جاری بخش بسیاری از این طرح اجرایی شود.وی در عین حال خبر داد: بخش حمل‌ونقل عمومی ویژه معلولان هم آماده بهره‌برداری است که با اختصاص ون‌های مناسب‌سازی‌‌شده و اتوبوس‌های ویژه معلولان به‌زودی راه‌اندازی خواهد شد.

تشکری هاشمی درباره راه‌اندازی خطوط دوچرخه‌سواری در مناطقی که تاکنون موفق به راه‌اندازی این خطوط نشده‌اند، گفت: منابع و اعتبارات لازم به‌صورت یکجا به مناطق ارائه شده تا بتوانند به‌صورت محلی خریدهای خود را انجام دهند و شبکه دوچرخه‌سواری مناطق خود را راه‌اندازی کنند.

کد خبر 195817
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز