گروه اقتصادی: با گذشت 22 روز از پایان مهلت قانونی دولت برای ارسال لایحه بودجه سال آینده، معاون بودجه معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی اعلام کرد: لایحه بودجه 92 هنوز به دولت تحویل داده نشده است!

budget

این اظهارنظر رحیم ممبینی نشان می‌دهد که نمایندگان مجلس حالا حالاها باید به انتظار بنشینند تا روز دلخواه دولت برای ارائه سند دخل و خرج سال آینده کشور به بهارستان برسد. به گفته معاون بودجه معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی، مراحل تدوین لایحه بودجه سال 1392کل کشور در معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس‌جمهوری انجام می‌شود. او درباره ارائه گزارش عملکرد بودجه 91کل کشور در روز گذشته به مجلس شورای اسلامی گفت: جلسه به‌صورت غیرعلنی برگزار شده و در نتیجه گزارش‌های ارائه‌شده محرمانه است.

خبر دیگر از نهاد برنامه‌ریزی و بودجه نویسی کشور اینکه معاون بودجه معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی ابرازامیدواری کرد که سال 92آغازی مبارک برای بودجه‌ریزی عملیاتی باشد. محمود احمدی‌نژاد رئیس‌جمهور در سال 1384 با منصوب کردن فرهاد رهبر به‌عنوان رئیس وقت سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور وعده داده بود که نظام بودجه ریزی کشور عملیاتی شود.

دیروز رحیم ممبینی در پنجمین کنفرانس بین‌المللی بودجه‌ریزی بر مبنای عملکرد با بیان اینکه در ارتباط با بودجه‌ریزی عملیاتی سال 1392 کل کشور دستور‌العمل بودجه‌ریزی عملیاتی را به همه دستگاه‌های اجرایی ابلاغ کردیم، اظهار کرد: در این راستا برخی دستگا‌ه‌ها به‌طور مشخص تعیین شده‌اند تا پیشنهاد خود را برای بودجه سال 92براساس عملکرد ارائه دهند. او تأکید کرد: بودجه‌ریزی عملیاتی به یقین و بدون تردید به ما در تحقق عدالت اجتماعی کمک می‌کند.

کد خبر 195807
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز