چهارشنبه ۶ دی ۱۳۹۱ - ۱۱:۴۹
۰ نفر

همشهری آنلاین- ندا شریف: اگر می‌خواهید دسته گلی که به عنوان هدیه دریافت کرده‌اید را سریع‌تر و با رنگ طبیعی‌ آن خشک کنید، از سیلیکاژل استفاده کنید.

چطور گل‌های رز را با سیلیکاژل خشک کنیم؟

بسته‌های سیلیکاژل یعنی همان رطوبت‌گیر را می‌توانید از داخل جعبه‌های وسایل برقی یا جعبه‌های کفشی که خریداری می‌کنید، به مرور جمع‌آوری کنید.

ساقه گل را برش بزنید. گل‌ رز را به صورت ایستاده داخل یک ظرف باریک دردار بگذارید. اگر می‌خواهید تعداد بیش‌تری گل را همزمان خشک کنید از شیشه یا کاسه پهن‌تر یا حتی سینی استفاده نمایید اما از محکم بسته شدن در آن مطمئن شوید.

به آرامی دانه‌های سیلیکاژل را روی گل‌ها بریزید تا نیمی از ارتفاع آن‌ها را بپوشاند. بار دیگر از صاف بودن گل‌ها مطمئن شوید سپس نیمه دیگر را کاملا با سیلیکاژل بپوشانید.

در ظرف را محکم ببندید. زمان خشک شدن بستگی به نوع و ضخامت گل دارد. بعضی مانند ژربرا چند روزه خشک می‌شوند اما غنچه گل رز به 10 روز کامل زمان نیاز دارد. وقتی احساس کردید گل خشک شده است، به آرامی آن را همراه سیلیکاژل داخل ظرفی دیگر بریزید. در این زمان گل‌ها سبک و خیلی شکننده شده‌اند. در صورت نرم و سنگین بودن، به زمان بیش‌تری احتیاج دارند. پس بار دیگر روی آن‌ها سیلیکاژل بریزید و چند روز دیگر صبر کنید.

گل‌های خشک برای کار شدن داخل قاب مورد نظر آماده‌اند.

این روش به خصوص برای خشک کردن دسته گل عروس نسبت به سر و ته آویزان کردن آن مناسب‌تر است.

گل

http://www.chicaandjo.com

کد خبر 195713
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار مهارت‌های زندگی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز