همشهری‌آنلاین: سخنگوی مرکز مبادلات ارزی کشور از افزایش اعتبار گواهی‌های ثبت سفارش کالا به مدت یک ماه خبر داد.

currency center

صمد کریمی در مصاحبه اختصاصی با واحد مرکزی خبرگفت: متقاضیان ارزی قبلا 15 روز فرصت داشتند تا وجه ریالی را برای ثبت سفارش های تخصیص ارز یافته به بانک ها پرداخت کنند.

وی با بیان اینکه در تصمیم جدید، متقاضیان فرصت بیشتری برای تامین ریال دارند افزود: این امر سبب کاهش شدید ابطال ثبت سفارش ها نیز می‌شود.

کریمی همچنین به هدایت ارزهای حاصل از صادرات در حساب‌های خارج از کشور برای رونق واردات کالا و خدمات به کشور اشاره کرد و گفت: بانک ها براساس سود بانکداری بین الملل با حفظ اطلاعات محرمانه و حرفه ای مشتریان خود و با همکاری شبکه صرافی های مجاز، بدون اینکه ارز را به کشور منتقل کنند؛حساب های ارزی خارج از کشور را به نفع نظام بانکی برای واردات کالا و خدمات بکار می‌گیرند.

کریمی درباره سپرده گذاری ارزی نیز گفت: بر اساس مقررات ارزی دارندگان اسکناس یا ارز می توانند برای سپرده گذاری به صورت جاری ،پس انداز و مدت دار به شعب ارزی بانک های کشور مراجعه کنند.

وی افزود: بازپرداخت سپرده های ارزی به صورت ارز است اما اگر مشتری ریال بخواهد بانک به نرخ مبادله ای روز ، معادل ریالی حساب ارزی را به مشتری پرداخت می‌کند.

کریمی گفت: با گذشت سه ماه از فعالیت کاری مرکز مبادلات ارزی در مجموع برای بیش از یازده هزار و 300 واحد تولیدی تامین ارز شده است.

سخنگوی مرکز مبادلات ارزی افزود: امروز نرخ مبادله ای هر دلار در 24 هزار و 604 ریال و قیمت مبادله‌ای هریورو هم 32 هزار و 435 ریال تعیین شد

کد خبر 195557
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز