همشهری آنلاین: مدیر کل راه و شهرسازی استان تهران با اشاره به ثبت‌نام 2400 متقاضی و تائید 500 مدرک و تسهیل در ثبت‌نام متقاضیان مسکن ویژه همچون سکونت پنج سال در تهران خبر داد.

 ایسنا نوشت:  فریبرز واحدی اظهار کرد: تسهیل در ثبت‌نام برای سکونت پنج سال در تهران با آوردن قبض آب و برق و یا گواهی از محل تحصیل فرزندان که نشانگر پنج سال سکونت باشد، با موافقت وزیر راه و شهرسازی انجام شد.

وی با اشاره به روند رشد و تغییرات مسکن ویژه گفت: تا ماه آینده شاهد تغییرات از نوع پیشرفت در اسکلت‌ها ‌و سقف واحدها هستیم و همچنین قرار است یک واحد نمونه برای بازدید خریداران در نظر گرفته ‌شود.

به گفته واحدی، مسکن ویژه تهران در مرحله دو جانبه است یعنی از تسهیلات بانکی کمک نمی‌گیرد و با موافقت پیمانکار و آورده متقاضی زمین در اختیار قرار می‌گیرد.

وی درباره تاثیرپذیری قیمت مسکن ویژه از افزایش قیمت واحدهای مسکن مهر گفت: افزایش قیمت مسکن مهر در سطح کلان و نسبت به مسکن ویژه، چندان تاثیر گذار نیست.

واحدی با اشاره به پروژه‌های دیگر نظیر مسکن ویژه در غرب تهران به پروژه حکیمیه و پونک اشاره کرد و گفت: تا پایان امسال، هزار واحد مسکن ویژه در پونک به شرط توافق زمین و اعلام توسط وزارت راه و شهرسازی به بهره‌برداری می‌رسد و برای دیگر نقاط تهران هم مناطق به شرط وجود سند دولتی در حال شناسایی است.

واحدی با تاکید بر پشت سر گذاشتن دوران رکود مسکن ویژه تهران اظهار کرد: اکنون این مرحله گذشته و پیمانکاران تجهیزات مناسب همچون قالب‌های اسکلت فلزی را وارد کردند.

مدیر کل راه و شهرسازی استان تهران با اشاره به جانمایی نزدیک 3 هزار واحد مسکونی در پروژه آتی شهر گفت: این تعداد واحد بر اساس نیاز مسکن مردم و تناسب عرضه و تقاضا واحدها در نظر گرفته می‌شود.

او همچنین درباره سیاست‌گذاری برای مسکن استیجاری و حمایت از اجاره‌نشین‌ها تاکید کرد: هدف از ساخت مسکن در شهرهای جدید هزینه کمتر در پرداخت اجاره مسکن و یا صاحب خانه شدن مستاجران بود.

وی افزود: با وجود برخی مشکلات حقوقی اعم از اسناد متعلق به دولت و یا متصرفان، در پروژه آتی شهر برای جانمایی 2200 واحد با شهرداری منطقه 22 هماهنگ شده است و اکنون فاز 1 عملیاتی و فاز 2 نیز برای شروع پروژه ابلاغ شده است.

کد خبر 195556
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار راه و مسکن

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز