دوشنبه ۴ دی ۱۳۹۱ - ۱۶:۲۲
۰ نفر

گروه حوادث: سرمای شدید در مسکو تا‌کنون جان 88 روسی را گرفته است. این در حالی است که در اوکراین و لهستان نیز 132نفر براثر سرما جان باخته‌اند.

برف

مقامات دولتی روسیه در پی سرما و یخبندان روزهای اخیر مدارس را تعطیل اعلام و از خانواده‌ها درخواست کرده‌اند که حتی‌المقدور از تردد غیرضروری در شهر خودداری کنند. گزارش‌ها حاکی از آن است که دمای این روزهای مسکو به 30درجه سانتی‌گراد زیر صفر رسیده است. در پی این میزان سرمای شدید علاوه بر مرگ 88نفر، بیش از 540نفر نیز در حالتی بسیار وخیم برای درمان به بیمارستان‌های شهر منتقل شده‌اند.

گزارش‌های هواشناسی حاکی از آن است که دمای هوا در سیبری شرقی به منفی 20درجه سانتی‌گراد رسیده و برای اهالی این منطقه مشکلاتی به‌وجود آورده است. گفتنی است طی هفته گذشته در کشور اوکراین حدود 83نفر جان خود را از شدت سرما از دست داده‌اند که 53نفر از آنان را قربانیان خیابانی تشکیل می‌داده‌اند. در کی‌یف مسئولان چادرهایی برای اسکان فوری بی‌خانمان‌ها برپا کرده‌اند. در این چادرها، تا 15نفر می‌توانند شب را به صبح برسانند. در لهستان نیز داوطلبان، غذای گرم میان نیازمندان توزیع کردند. طی این‌ماه تاکنون۴۹ نفر بر اثر سرما در لهستان جان خود را از دست داده‌اند.

کد خبر 195526
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز