همشهری آنلاین: رییس دانشگاه‌ پیام‌نور درباره اعتراض برخی از دانشجویان نسبت به تخصیص سهمیه پذیرش در آزمون‌های دوره‌های فراگیر برای برخی دستگاه‌ها و موسساتی همچون صدا و سیما که با این دانشگاه قرارداد همکاری دارند، گفت: مسئولیت کل این آزمون با سازمان سنجش است و دانشگاه هیچ دخالتی در پذیرش سهمیه‌ای ندارد.

حسن زیاری در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به برخی از سازمان‌های طرف قرارداد با دانشگاه پیام‌نور، اظهار کرد: برخی از سازمان‌ها که حمایت علمی و پژوهشی و پروژه‌ای از دانشگاه دارند، کارکنان‌شان در آزمون فراگیر حداکثر از 10 درصد تخفیف نمره‌ای در آزمون بهره‌مند شده‌اند که درصدد بررسی و اصلاح آن هستیم.

وی افزود: یعنی کارکنان این سازمان‌ها برای پذیرفته‌ شدن باید 90 درصد نمره آزمون آخرین فرد قبولی را کسب کرده باشند.

زیاری در این باره تاکید کرد که هیچ ظرفیت جداگانه‌ای برای کارکنان دستگاه‌ها و موسسات خاص دولتی یا غیردولتی در نظر گرفته نشده است.

رییس دانشگاه پیام‌نور با بیان اینکه این سازمان‌ها از گذشته با دانشگاه‌ها قرارداد حمایتی پژوهشی داشته‌اند، تصریح کرد: این سهمیه‌ها نیز از همان زمان و طبق مصوبات گذشته تعلق می‌گرفت.

به گزارش ایسنا در بند تسهیلات آموزشی دفترچه راهنمای پذیرش دانش‌پذیر دوره‌های تحصیلات تکمیلی آزمون فراگیر سال 91 دانشگاه پیام نور آمده است که کارکنان اداری و علمی دانشگاه پیام نور، وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و دانشگاه‌ها و موسسات آموزشی دولتی وابسته به آن، کارکنان رسمی، پیمانی و قراردادی شاغل در سازمان‌های طرف قرارداد با دانشگاه (سازمان‌های ذکر شده در جدول شماره 7) و ایثارگران می‌توانند از تسهیلات آموزشی در نظر گرفته شده بهره‌مند گردند.

همچنین در جدول شماره 7 این دفترچه نام 44 دستگاه و موسسه طرف قرارداد با سازمان پیام نور ذکر شده است.

پیش از این دکتر خدایی رییس سازمان سنجش با بیان اینکه سهمیه‌های مصوب مجلس و وزارت علوم برای آزمون‌های مختلف به طور روشن مشخص شده است، گفته بود که اختصاص سهمیه کارکنان ارگان‌های خاص دولتی در آزمون‌های ورودی توسط دانشگاه‌ها غیرقانونی است.

وی همچنین از ارائه حدود 5000 رشته محل برای پذیرش بدون آزمون به سازمان سنجش آموزش کشور خبر داد و گفت: ما آمادگی خود را برای حذف این تعداد رشته محل اعلام کرده‌ایم که تصمیم نهایی را در این باره سازمان سنجش اتخاذ می‌کند.

کد خبر 195483

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز