همشهری آنلاین: رئیس سازمان سنجش آموزش کشور درباره حذف کاغذ از فرآیند ثبت نام در آزمون های سراسری گفت: سال گذشته برای دو آزمون کارشناسی ارشد و دکتری دفترچه ثبت نام چاپ نکردیم و برای کنکورهای سال 93 هم هیچ دفترچه ثبت نامی چاپ نخواهیم کرد.

آزمون

دکتر ابراهیم خدایی در گفتگو با مهر افزود: امسال آخرین سالی بود که دفترچه کنکور سراسری را چاپ کردیم و سیاست سازمان سنجش این است که در حوزه های ثبت نام، آزمون ها به سمت الکترونیکی شدن پیش بروند.

وی افزود: به هر حال دفترچه آزمون سراسری 48 صفحه است و با توجه به تعداد زیاد داوطلبان صرفه جویی مناسبی هم در حذف آن انجام می گیرد و با اینترنتی شدن فرآیند ثبت نام 99 درصد الکترونیکی شدن فرآیند آزمون ها محقق شده است.

خدایی یادآور شد: قصدمان این بود که هرچه سریع تر این کار انجام گیرد که البته در آزمون سراسری به دلیل یکسری حساسیت های موجود، گستردگی آزمون و اینکه باید از یکسال قبل تمام تغییرات آزمونی اعلام شود حذف کاغذ و عدم چاپ دفترچه ثبت نام از سال 93 عملی می شود.

رئیس سازمان سنجش اظهار داشت: این موضوع هزینه ها را برای سازمان سنجش و مردم کم کرده است اما از سوی دیگر ما مطلق نگاه نمی کنیم چرا که برخی مواقع فرد باید وقت بگذارد تا دفترچه بخواند و برخی نیز ممکن است به این دلیل به زحمت بیافتند اما خوشبختانه ما با قشر جوان سر و کار داریم که این موضوع برای آنها قابل قبول است.

وی خاطرنشان کرد: البته آموزش و پرورش هم باید کمک کند و بسترش را فراهم کند تا با استفاده از فناوری اطلاعات آزمونها نیز به روز انجام شود.

کد خبر 195444

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز