همشهری آنلاین: رئیس سازمان سنجش آموزش کشور درباره حذف کاغذ از فرآیند ثبت نام در آزمون های سراسری گفت: سال گذشته برای دو آزمون کارشناسی ارشد و دکتری دفترچه ثبت نام چاپ نکردیم و برای کنکورهای سال 93 هم هیچ دفترچه ثبت نامی چاپ نخواهیم کرد.

آزمون

دکتر ابراهیم خدایی در گفتگو با مهر افزود: امسال آخرین سالی بود که دفترچه کنکور سراسری را چاپ کردیم و سیاست سازمان سنجش این است که در حوزه های ثبت نام، آزمون ها به سمت الکترونیکی شدن پیش بروند.

وی افزود: به هر حال دفترچه آزمون سراسری 48 صفحه است و با توجه به تعداد زیاد داوطلبان صرفه جویی مناسبی هم در حذف آن انجام می گیرد و با اینترنتی شدن فرآیند ثبت نام 99 درصد الکترونیکی شدن فرآیند آزمون ها محقق شده است.

خدایی یادآور شد: قصدمان این بود که هرچه سریع تر این کار انجام گیرد که البته در آزمون سراسری به دلیل یکسری حساسیت های موجود، گستردگی آزمون و اینکه باید از یکسال قبل تمام تغییرات آزمونی اعلام شود حذف کاغذ و عدم چاپ دفترچه ثبت نام از سال 93 عملی می شود.

رئیس سازمان سنجش اظهار داشت: این موضوع هزینه ها را برای سازمان سنجش و مردم کم کرده است اما از سوی دیگر ما مطلق نگاه نمی کنیم چرا که برخی مواقع فرد باید وقت بگذارد تا دفترچه بخواند و برخی نیز ممکن است به این دلیل به زحمت بیافتند اما خوشبختانه ما با قشر جوان سر و کار داریم که این موضوع برای آنها قابل قبول است.

وی خاطرنشان کرد: البته آموزش و پرورش هم باید کمک کند و بسترش را فراهم کند تا با استفاده از فناوری اطلاعات آزمونها نیز به روز انجام شود.

کد خبر 195444

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز