گروه شهری: دغدغه‌های شورای شهردرمورد حفظ فضای سبز شهری پایانی ندارد. دیروز، اعضای شورای شهر یکصدا بابت هرگونه مجوز ساخت وساز در تپه‌های عباس‌آباد، پارک لویزان و پارک پردیسان مقاومت کردند.

رئیس شورای شهر تهران دیروز موضوع صدور رأی موقت از سوی دیوان عدالت اداری مبنی بر عدم‌اجرای مصوبه دولت درباره فروش پارک پردیسان را مطرح کرد و گفت: پیشنهاد شورای شهرتهران درباره حفظ پارک پردیسان مورد اعتراض فرمانداری قرار نگرفت اما سازمان محیط‌زیست نسبت به آن اعتراض کرد.

معصومه ابتکار بابت اینکه از یک طرف نماینده دولت در صحن شورا و حتی در مصاحبه‌های متعدد اعلام کردند که قصد فروش پارک پردیسان را ندارند ولی در مقابل پیشنهاد شورا برای حفاظت از پارک اعتراض کرده‌اند اظهار تعجب کرد و خطاب به مسئولان حفاظت محیط‌زیست گفت: اگر تمایل به فروش ندارید چرا روی پیشنهاد شورا اعتراض دارید؟

وی همچنین باتشکر از حمایت‌های شهرداری از پارک پردیسان گفت: شورا هم با وحدت نظر روی موضوع ایستاده است اما آنچه باید مورد توجه قرار گیرد، دیوار کشی و تقسسیم‌بندی است که در اراضی پارک صورت می‌گیرد؛ این تغییرات بسیار نگران‌کننده است. بنا براین گزارش دیروز با توجه به حضور محمدباقر قالیباف شهردار تهران موضوع چگونگی صدور مجوزهای ساخت وساز دراراضی عباس‌آباد نیز بررسی شد.

درحالی‌که اعضای شورای شهر بر لزوم بازنگری طرح تفصیلی در مورد ساخت‌وساز در تپه‌های عباس‌آباد تأکید داشتند چمران گفت: تپه‌های عباس‌آباد متعلق به شهر تهران است و شهرداری تهران در آن تصمیم‌گیر است بنابراین باید در مقابل ساخت‌وسازهای بی‌رویه و بلندمرتبه در این فضاها رسیدگی شود. علیرضا دبیر عضو هیأت رئیسه شورای شهرتهران نیز تأکید کرد: شورای شهر و شهرداری باید یک‌بار برای همیشه محکم جلوی ساخت‌وسازها در این تپه‌ها را بگیرند.

شهردار تهران نیز با تأکید بر اینکه در تپه‌های عباس‌آباد ساخت‌وساز غیرمجازی وجود ندارد گفت: آنچه در تپه‌های عباس‌آباد اتفاق افتاده، مبتنی بر طرح جامع و مصوبه شورای‌عالی معماری و شهرسازی بوده است. در نهایت پافشاری اعضای شورای شهر بر لزوم جلوگیری از ساخت‌وسازهای اضافه در تپه‌های عباس‌آباد باعث شد تا یکی از این طرح‌ها که اختصاص به مجتمع ایستگاهی حقانی داشت در کمیسیون عمران شورای شهر تهران مورد بررسی و بازبینی قرار گیرد.

شهردار تهران با اعلام اینکه حفظ و نگهداری زیرساخت‌های عباس‌آباد هزینه‌ای بالغ بر 400تا 500میلیارد تومان در سال نیاز دارد گفت: طبق بررسی‌های صورت گرفته این منطقه توانایی تبدیل‌شدن به یک ناحیه ویژه شهری را دارد چرا که نگهداری و حفظ فضای سبز، تأمین آب، برق، فاضلاب، تأسیسات شهری و خدمات شهری این منطقه ردیف بودجه کلانی برابر با یک هزارو 470میلیارد را طلب می‌کند؛ درصورتی که اعتبار امسال برای این محل حدود 16میلیارد تومان بوده است.قالیباف خواستار اختصاص ردیف بودجه‌ای جداگانه برای نگهداری تأسیسات شهری این محل شد.

احتمال افزایش 10 درصدی نرخ طرح ترافیک

دیروز اعضای شورای شهر تهران در جلسه علنی خود یک فوریت تعیین نرخ طرح ترافیک را در دستور کارخود قرار دادند. درصورت تصویب نهایی در همه سهمیه‌ها شاهد افزایش 10 درصدی قیمت‌ها خواهیم بود.

کد خبر 195399
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز