3دی با حضور محمدباقر قالیباف شهردار تهران پنجمین نمایشگاه محصولات ارگانیک و طبیعی در محل نمایشگاه دائمی شهرداری تهران (بوستان گفتگو) آغاز می‌شود.

به گفته حسین صفایی مدیرعامل سازمان میادین میوه و تره‌بار، شهرداری تهران در معرفی و فرهنگسازی‌ محصولات کشاورزی طبیعی و ارگانیک در کشور پیشرو بوده و تنها نهادی است که قدم‌های عملی برای اجرای تحقق این سیاست‌ها برداشته است.بنابراین گزارش، طبق مصوبه شورای شهر تهران در پایان سال 88، سازمان میادین ملزم شد نسبت به ارتقای محصولات عرضه‌شده برنامه‌هایی را اجرا کند که برگزاری نمایشگاه سالانه محصولات ارگانیک ازجمله این برنامه‌هاست. این درحالی است که تا زمان ابلاغ مصوبه شورای شهر تهران، هیچ نمایشگاهی برای معرفی، عرضه و فرهنگسازی درخصوص محصولات طبیعی و ارگانیک در کشور شکل نگرفته بود.

در این‌باره صفایی اظهار داشت: در برنامه چشم‌انداز جمهوری اسلامی و همچنین در برنامه‌های توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی کشور، وزارت جهادکشاورزی ملزم به گسترش اراضی تحت کشت محصولات ارگانیک و طبیعی شده است. همچنین هیأت وزیران مصوبه‌ای داشته که در آن برای سازمان میادین جایگاهی در این طرح مشخص شده و در واقع این سازمان قدم‌های عملی برای اجرای این سیاست‌ها برداشته است.

مدیرعامل سازمان میادین با تأکید بر اینکه شهرداری تهران بانی نخستین نمایشگاه محصولات کشاورزی طبیعی و ارگانیک در کشور است خاطرنشان ساخت: سازمان میادین میوه و تره‌بار شهرداری تهران، بزرگ‌ترین شبکه عرضه مواد غذایی در کشور است و طبیعتا مسئولیت سنگینی دارد که باید از ظرفیت‌های خود برای تبلیغ و ترویج این گروه از محصولات استفاده کند.

کد خبر 195274
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز