گروه شهری: طرح جهادی زمستانی سازمان تاکسیرانی با عنوان سحاب در پایتخت آغاز به‌کار کرد.

تاکسی

به گفته مسئولان سازمان تاکسیرانی، با اجرای عملیات اجرایی طرح سحاب، با تاکسی‌هایی که در روزهای برفی و بارانی به‌صورت دربستی کار می‌کنند یا کرایه بیشتری از مسافران می‌گیرند، برخورد می‌شود. همچنین در این روزها ون‌های کمکی در میادین به کمک مسافران می‌آیند.

80هزار تاکسی در تهران مسئولیت جا به جایی روزانه4.5میلیون نفر را بر‌عهده دارند و در راستای نظارت دقیق‌تر بر عملکرد تاکسی‌ها در فصل زمستان طرحی با مشارکت پلیس راهور و شهریاران جوان اجرایی می‌شود تا خدمات‌رسانی مناسب تاکسی‌ها به شهروندان محقق شود. در طرح سحاب 70نقطه مهم و پرمسافر شهر مشخص شده است که خودروهای گشت و نظارت تاکسیرانی و نیرو‌های راهور پلیس در این نقاط مستقر می‌شوند تا نظارت لازم بر عملکرد تاکسی‌ها انجام شود. همزمان پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ جزئیات تخلفاتی را که در طرح زمستانه نظارت بر تاکسی‌های پایتخت با آن برخورد می‌شود، تشریح کرد.

سردار حسین رحیمی گفت: بسیاری از مردم در ساعات اوج ترافیک و به‌ویژه در روزهای بارانی و برفی، بابت نبود تاکسی گلایه می‌کردند و حجم قابل توجهی از مسافران تاکسی در این اوقات به وسیله نقلیه عمومی دسترسی نداشتند. وی با بیان اینکه گلایه‌ها و شکایت‌های مردم به این وضعیت از طریق سامانه 110و سامانه نظارت همگانی شهرداری تهران مطرح می‌شود، افزود: البته بخشی از این مشکلات طبیعی است، چرا که در این ساعات حجم تردد افزایش می‌یابد و مدت زمان جابه‌جایی مسافر طبیعتا افزایش خواهد یافت.
رئیس پلیس راهور تهران اظهار کرد:

بخش اعظم این تاکسی‌ها در خدمت مردم هستند، اما تعداد اندکی از آنها تنها از امکاناتی همچون سهمیه بنزین و امکان ورود به محدود طرح ترافیک استفاده می‌کنند، بدون اینکه به شهروندان خدمت‌رسانی کنند. این تعداد اندک زحمات 80هزار تاکسیران را زیر سؤال می‌برند و به همین‌خاطر با اجرای طرح سحاب از تخلفات این گروه اندک جلوگیری خواهد شد. وی با اشاره به افزایش حجم‌ سفرهای درون‌شهری در‌ماه آینده به‌دلیل شروع خرید شب عید، اظهار کرد: برابر آمار، جمعیت معتنابهی با استفاده از تاکسی در پایتخت سفر می‌کنند که این جابه‌جایی حاکی از نقش مهم تاکسیرانی در برآوردن نیاز مردم به حمل‌ونقل عمومی است.

در طرح سحاب تشویق آن دسته از رانندگانی که با تعهد به مردم خدمت‌رسانی می‌کنند همزمان با کنترل و نظارت رانندگان متخلف انجام می‌شود. پلیس با حضور مامورانی در کنار گشت‌های نظارتی سازمان تاکسیرانی و بازرسان جوانی که با همکاری خانه شهریاران جوان در زمستان به‌کار گرفته می‌شوند، در 70نقطه پرمسافر بر نحوه فعالیت تاکسی‌ها نظارت می‌کنند.

کد خبر 195270
منبع: همشهری آنلاین

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز