مجموع نظرات: ۰
جمعه ۱ دی ۱۳۹۱ - ۱۸:۴۸
۰ نفر

گروه شهری: بارگیری و انتقال 123دستگاه اتوبوس 18متری خطوط تندرو از مجموع 300دستگاه سفارش شهرداری تهران از بندر شیامن چین به مقصد تهران آغاز شد.

این در حالی است که بقیه اتوبوس‌ها نیز آماده هستند که در فاز بعدی از همین بندر به تهران ارسال شوند.حسین محمد پورزرندی، معاون مالی و اداری شهرداری تهران که برای تحویل‌گرفتن این اتوبوس‌ها به کشور چین سفر کرده است ضمن بازدید از گروه صنعتی کینگ لانگ چین و ملاحظه خط تولید اتوبوس‌های این کارخانه، گفت: این محموله از سفارش 300دستگاه اتوبوس شهرداری تهران است که نسبت به نسل قبلی اتوبوس‌های تولیدی این شرکت از روند بهبود کیفیت و امکانات توسعه‌یافته‌تری برخوردار شده است.

این گزارش می‌افزاید که اتوبوس‌های دوکابین کینگ لانگ با نیروی محرکه، سیستم تعلیق و ترمز مان(MAN) آلمان محصول مشترک ایران و چین است که هم‌اینک و براساس اقدامات انجام شده با نمونه‌های اروپایی آن به لحاظ کیفیت برابری می‌کند و به لحاظ قیمت نیز بسیار به صرفه‌تر از نمونه‌های مشابه‌خود است.

اما در ارتباط با توسعه شبکه حمل‌ونقل عمومی پایتخت، عضو کمیسیون شوراهای مجلس شورای اسلامی اعلام کرد: ‌پرداخت‌نکردن اعتبارات مصوب به شهرداری‌های کشور به‌خصوص شهرداری تهران جهت توسعه حمل‌ونقل عمومی یکی از اشکالات منسوب به دولت است. رمضان شجاعی کیاسری افزود: حمایت دولت باید همزمان با گسترش حمل‌ونقل عمومی مدرن ازجمله توسعه مترو صورت پذیرد. وی اظهار کرد: در شرایطی که با اجرای محدودیت‌های ترافیکی، تردد خودروهای تک‌سرنشین را محدود می‌کنیم، دولت باید از توسعه حمل‌ونقل عمومی مدرن در تهران حمایت کند تا مردم به استفاده از وسایل نقلیه عمومی ترغیب شوند.

کد خبر 195120
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز