گروه حوادث: تنها دو روز بعد از فرار جنجالی دو سارق خطرناک بانک از زندان 27طبقه شیکاگو، پلیس اف‌بی‌آی اعلام کرد که یکی از زندانیان فراری را دستگیر کرده است.

حوادث خارجی

ماجرای فرار خوزه بنکس 37ساله و کنت کارلی 38ساله سه‌شنبه گذشته رقم خورد. ساعت حدود هفت صبح بود که وقتی زندانبانان زندان فدرال شیکاگو که بلندترین زندان جهان لقب گرفته، مشغول سرکشی به زندانیان بودند، از فرار این دو زندانی باخبر شدند. جوآن هاید، سخنگوی اف بی‌آی به آسوشیتدپرس گفت:

این فرار با دقت زیادی برنامه‌ریزی شده بود. زندانیان میله‌های پنجره سلولشان را بریده بودند و برای اینکه کسی پی به نقشه‌شان نبرد، آنها را در داخل تشک‌های خود مخفی کرده بودند. سپس به جای آنها میله‌های مصنوعی که از قبل ساخته بودند در پنجره قرار داده بودند. او ادامه داد: زندانیان برای ساخت طناب از ملحفه‌های خود و ورقه‌های نازک تخت استفاده کرده بودند. آنها با این روش طناب بلندی به طول تقریبا 200متر ساخته بودند که می‌توانست هر دوی آنها را از طبقه بیستم زندان فدرال به محوطه بیرونی برساند.

زندانیان برای اینکه کسی متوجه فرار آنها نشود با قرار دادن متکا و وسایل دیگر زیر پتویشان طوری صحنه‌سازی‌ کرده بودند که زندانبانان تصور می‌کردند آنها روی تخت‌های خود در خواب هستند. سه ساعت از فرار دو زندانی گذشته بود که مسئولان زندان در جریان ماجرا قرار گرفتند. از همان زمان هلی‌کوپترهای پلیس و واحد‌های گشتی به‌شدت منطقه را زیرنظر گرفتند و جست‌وجوی گسترده برای دستگیری متهمان شروع شد. تصاویر آنها در تلویزیون پخش و اعلام شد که احتمالا این دو زندانی مسلح و خطرناک هستند تا اینکه تیم‌های تجسس توانستند یکی از زندانیان فراری را در مرکز شیکاگو رد زنی کنند.

ساعت 11:30پنجشنبه، محل اختفای این مرد که خوزه بنکس نام دارد محاصره شد و نیروهای ضربت بی‌آنکه به کسی آسیبی برسد توانستند او را دستگیر کنند. خوزه بنکس تبهکاری است که روزنامه‌ها به او لقب تبهکار دست دوم داده بودند، چرا که او در همه سرقت‌هایی که انجام می‌داد، لباس‌های دست دوم و کهنه به تن داشت. بررسی‌ها نشان می‌دهد که این مرد هفته گذشته به اتهام دو سرقت مسلحانه و حمله به دو نفر و در مجموع سرقت 600هزار دلار از سوی دادگاه گناهکار شناخته شده و می‌بایست سال‌ها در زندان بماند. براساس این گزارش زندان فدرال شیکاگو تنها زندان آسمانخراشی دنیاست و کارشناسان معتقدند که شکل مثلثی آن کار حفاظت از آن را راحت‌تر می‌کند.

کد خبر 195113
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز