گروه شهری: مدیرعامل سازمان میادین میوه و تره‌بار شهرداری تهران از برگزاری پنجمین نمایشگاه عرضه محصولات طبیعی، ارگانیک و سالم از پنج دی‌ماه به‌مدت یک هفته در بوستان گفت‌وگو خبر داد.

محمدحسین صفایی روز گذشته در یک نشست خبری که به مناسبت برگزاری این نمایشگاه برگزار شد، گفت: برگزاری این جشنواره از منظر امنیت غذایی و تأمین غذای کافی، سالم و مغذی است که در دسترس همگان قرار گیرد و به این ترتیب سلامت جسمی مردم در تمامی کشور تأمین شود. صفایی با اشاره به حذف مواد شیمیایی در تولید محصولات کشاورزی اظهارداشت: یکی از دلایل برگزاری این نمایشگاه ایجاد سلامت غذایی در بازارهای عرضه تولیدات و محصولات است. بنابراین در برپایی این نمایشگاه اکثر دستگاه‌های دولتی که به نوعی در حوزه سلامت غذا فعالیت می‌کنند، حضور دارند.

وی با اشاره به اینکه برپایی این نمایشگاه یک پروژه ملی است و تا‌کنون 35شرکت فعال در تولید محصولات ارگانیک برای حضور در نمایشگاه اعلام آمادگی کرده‌اند، عنوان کرد: ملی بودن این نمایشگاه با هدف ترویج محصولات سالم و عرضه آن به‌دست مصرف‌کننده است. از سوی دیگر این نمایشگاه می‌تواند به اقتصاد کشاورزی ایران کمک شایان توجهی بکند تا در آینده محصولات کشاورزی ما نیز در بازارهای خارجی عرضه شود.

صفایی درباره حضور انجمن ارگانیک ایران در این نمایشگاه گفت: حضور این انجمن باعث می‌شود تا افراد بسیاری در تولید محصولات سالم و ارگانیک فعالیت کنند، به‌گونه‌ای که تاکنون 35شرکت فعال در تولیدات محصولات ارگانیک اعلام آمادگی کرده‌اند. همچنین 24شرکت نیز در حوزه محصولات سالم از طرف وزارت جهادکشاورزی معرفی شده‌اند، ضمن اینکه فعالان و تولیدکنندگان گیاهان دارویی نیز می‌توانند با حضور در این نمایشگاه درخصوص تولید داروهای گیاهی ارگانیک فعال باشند.

کد خبر 194882
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز