فرمانده پلیس‌راه کشور از ابطال دفترچه 55راننده متخلف و مقصر در تصادفات فوتی و جرحی ناوگان مسافربری کشور خبر داد.

سرهنگ محمدرضا مهماندار با اشاره به اینکه از 13آبان‌ماه سال جاری دستورالعملی مبنی بر ابطال دفترچه رانندگان مسافربری مقصر در تصادفات فوتی و جرحی به پلیس راه‌های استان‌ها ابلاغ شده است، گفت: برابر هشدار قبلی، دفترچه تمام رانندگان ناوگان مسافربری مقصر در تصادفات فوتی، جرحی یا خسارتی ابطال شده و این رانندگان ضمن الزام برای انجام تست‌های سلامت روحی و روانی و مواد‌مخدر و روانگردان، تنها پس از یک سال درصورت درخواست و تایید سلامت روحی و روانی آنها و اطمینان پلیس از عدم‌ارتکاب مجدد تخلفات حادثه‌ساز، به‌صورت موقت دفترچه رانندگی دریافت می‌کنند.

وی افزود: لذا به کلیه رانندگان پرخطر ناوگان مسافربری کشور اکیدا توصیه می‌کنیم حتما به‌دنبال شغل دیگری باشند. فرمانده پلیس‌راه کشور با اشاره به اینکه برخورد با تخلفات حادثه‌ساز طی چند‌ماه اخیر درخصوص ناوگان مسافربری کشور تشدید شده است، گفت: در عین حال از سال گذشته نیز دفترچه رانندگان اتوبوس‌ها به دو رنگ قرمز و آبی تبدیل شده است.

وی گفت: سرعت غیرمجاز، سبقت غیرمجاز، تجاوز به چپ، صحبت با تلفن همراه و خوردن و آشامیدن در حین رانندگی ازجمله تخلفاتی است که درخصوص ناوگان مسافربری کشور به‌طور جدی توسط مأموران پلیس راه مورد برخورد قرار می‌گیرد.

کد خبر 194709
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز