دوشنبه ۲۷ آذر ۱۳۹۱ - ۰۸:۱۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: اولین قسمت مجموعه فیلم فانتزی و ماجراجویانه «هابیت» با یک فروش 85 میلیون دلاری در سه روز اول نمایش، صدرنشین جدول گیشه نمایش سینماهای آَمریکای شمالی شد.

فیلم خارجی

به گزارش فارس، این فیلم اکشن تاریخی که به نام «هابیت: سفر پیش‌بینی نشده» اکران عمومی شد، نام پیترجکسن را به عنوان کارگردان برخود دارد.

این فیلم که نسخه‌های سه بعدی آن هم در کنار نسخه‌های دو بعدی به روی پرده رفت، بر اساس قصه کتاب جی آرآر تالکین ساخته شده است.

این قصه پیش درآمدی بر قصه کتاب سه جلدی «ارباب حلقه ها»ی همین نویسنده است که قبل از این، توسط پیتر جکسن تبدیل به یک سه گانه سینمایی شد.

به این ترتیب، ماجراهای سه گانه «هابیت»، در دورانی قبل از شروع قصه مجموعه فیلم «ارباب حلقه‌ها»اتفاق می‌افتد و نوعی فلاش‌بک به این فیلم و ماجراهای آن است.

در قصه قسمت اول «هابیت»، کاراکتر بیلبو باگینز (با بازی مارتین‌ فریمن) سفری پیش‌بینی نشده به رشته کوه لانلی را در کنار گروهی از کوتوله ها تجربه می‌کند.

هدف آن‌ها، بازپس گرفتن خانه کوهستانی‌شان ( که از آن‌ها دزدیده شده) از یک اژدهای خطرناک به نام اسماگ است و با ماجراهای مربوط به حلقه روبرو می‌شوند.

تمام بازیگران و عوامل تولید سه‌گانه «ارباب حلقه‌ها» در تولید«هابیت»ها مشارکت داشته و در همان لوکیشن‌های نیوزیلند و استرالیا فیلم‌برداری شده اند.

تحلیل‌گران سینمایی برای «هابیت:سفر پیش‌بینی نشده»پیش‌بینی افتتاحیه‌ای 85 میلیون دلاری می‌کردند،که اتفاقا درست از آب درآمد.

«هابیت‌»ها که به صورت پشت سر هم فیلم‌برداری شدند (تا هزینه تولید آن‌ها زیاد نشود) با هزینه 180 میلیون دلاری تهیه شده‌اند.

انیمیشن کامپیوتری «ظهور نگهبانان»با فروش 8 میلیون دلاری، ردیف دوم جدول هفتگی فروش گیشه نمایش سینماها را به خود اختصاص داد.

این فیلم پس از 4 هفته اکران عمومی در سینماهای آمریکای شمالی، به یک فروش کلی 72 میلیون دلاری است پیدا کرده است.

فیلم‌های «لینکلن» و «سقوط آسمانی» با فروش‌هایی 7 میلیون دلاری خود، ردیف‌های سوم و چهارم جدول گیشه را اشغال کردند.

هر دو فیلم پس از شش هفته نمایش عمومی، فروش‌هایی 108 و 272 میلیون دلاری را تجربه کردند.

 

کد خبر 194654

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز