همشهری‌آنلاین: کنکور و آزمون‌های ورود به دانشگاه دغدغه دانش آموزان و دانشجویان مقاطع مختلف تحصیلی است. به همین دلیل در این گزارش اخبار خبرها از زمان ثبت نام و برگزاری کنکورهای مقاطع مختلف تحصیلی آمده است:

ثبت‌نام آزمون کارشناسی ارشد 92 دانشگاه آزاد

  • ثبت‌نام آزمون کارشناسی ارشد 92 دانشگاه آزاد در اواخر دی ماه آغاز می‌شود و حذف کنکور شامل حال رشته‌های دوره کارشناسی ارشد نمی‌شود.

تکمیل ظرفیت کنکور کارشاسی ارشد 91

  • داوطلبان برای انتخاب رشته تکمیل ظرفیت آزمون کارشناسی ارشد 91 دانشگاه آزاد برای بهمن ماه تا 2 دی ماه فرصت دارند. کلیه افراد حاضر در جلسه کارشناسی ارشد سال 91 که در مرحله اول اعلام نتایج (شهریور ماه) موفق به پذیرش در واحدهای دانشگاه آزاد نشده‌اند و یا افرادی که در مرحله دوم اعلام نتایج پذیرفته شده‌اند، لیکن در واحد دانشگاهی محل پذیرش ثبت‌نام نکرده‌اند، مجاز به انتخاب رشته در این مرحله هستند. داوطلبان می‌توانند 10 کد رشته را بر اساس علاقه انتخاب کرده و در سایت ثبت‌نام کنند. واجدین شرایط می‌توانند با مراجعه به سایت مرکز آزمون به نشانی www.azmoon.org کارت اعتباری 12 هزار تومانی خریداری کرده و نسبت به انتخاب رشته خود اقدام کنند.

ثبت نام آزمون سراسری

  • ثبت نام آزمون سراسری 27 آذر ماه به اتمام می‌رسد و آزمون در هفته نخست تیرماه برگزار خواهد شد. آن دسته از داوطلبانی که هنوز موفق به دریافت سوابق تحصیلی خود نشده‌اند می‌توانند در روزهای 30 بهمن ماه تا 3 اسفندماه سال جاری در سامانه سازمان سنجش ثبت نام با تاخیر انجام دهند. آزمون سراسری سال 92 روزهای 6 ، 7 و 8 تیرماه سال 92 برگزار خواهد شد.

ثبت‌نام آزمون دکتری دانشگاه آزاد 

  • فرایند نام نویسی آزمون دکتری تخصصی دانشگاه آزاد آغاز شد و مدت زمان ثبت نام تا 5 دی ماه ادامه دارد. داوطلبان می‌توانند با مراجعه به سایت www.azmoon.org نسبت به ثبت نام خود از امروز اقدام کنند. در آزمون دکتری سال جاری برای اولین بار هر داوطلب مجاز به انتخاب حداکثر 5 واحد دانشگاهی خواهد بود و پذیرش دانشجو بر اساس نمره کل حاصل از آزمون کتبی با سهم 75% و مصاحبه علمی با سهم 25% و با توجه به اولویت واحد دانشگاهی انتخابی است. داوطلبانی که در دوره با آزمون دکتری تخصصی شرکت می‌کنند موظف به پرداخت 95 هزار و 150 تومان هستند.

ثبت نام در دوره بدون آزمون دکتری دانشگاه آزاد

  • داوطلبان بدون آزمون دوره دکتری دانشگاه آزاد اسلامی می‌توانند در مدت زمان اعلام شده نسبت به خرید کارت اعتباری به مبلغ 14 هزار و 150 اقدام کنند و از 26 آذرماه تا سه شنبه 5 دی ماه امکان ثبت نام دارند. در دوره بدون آزمون نیز داوطلب مجاز به انتخاب حداکثر 5 واحد دانشگاهی خواهد بود. داشتن حداقل معدل 17 برای رشته های غیر گروه انسانی، حسابداری و مدیریت خدمات بهداشتی و درمانی و حداقل معدل 18 برای رشته های گروه علوم انسانی به جز حسابداری و مدیریت خدمات بهداشتی برای داوطلبان بدون آزمون الزامی است. حداقل نمره پایان نامه 18/50 و حداکثر 30 سال سن و فارغ التحصیل در یکی از سال‌های 89، 90 و 91 از دیگر شرایط دوره بدون آزمون است که باید داوطلبان به آن توجه داشته باشند.
کد خبر 194556
منبع: همشهری آنلاین

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز