همشهری آنلاین: نماینده اتحادیه جهانی حمل و نقل عمومی (UITP) در تهران با بیان اینکه وجود مترو در هر شهر و کشوری نشان دهنده میزان پیشرفت و توسعه است، گفت: مترو تهران به لحاظ طول شبکه خطوط جزو ۲۰ شهر بر‌تر و از نظر میزان جابه جایی مسافران جزو ۱۰ شهر بر‌تر دنیا به شمار می‌آید.

 

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از تهران سما، محمد منتظری با بیان اینکه روند توسعه خطوط مترو تهران بسیار خوب و قابل توجه بوده است افزود: احداث هر ایستگاه و خط جدید مترو می‌تواند گامی در راستای حل معضل ترافیک و معضلات ناشی از آن مانند آلودگی‌های زیست محیطی و... باشد.

وی ادامه داد: یکی از فاکتورهای پیشرفت و توسعه در تمام دنیا، میزان گسترش حمل و نقل عمومی و به ویژه شبکه خطوط مترو محسوب می‌شود و در واقع می‌توان گفت که مترو نماد پیشرفت و توسعه هر شهر به حساب می‌آید و از اهمیت و جایگاه ویژه‌ای برخوردار است.

نماینده اتحادیه جهانی حمل و نقل عمومی (UITP) در تهران با تاکید براینکه مترو مزیت‌های بسیار زیادی را به دنبال دارد گفت: علاوه بر نقش بی‌بدیل و انکار ناپذیر مترو در حل معضل ترافیک و آلودگی‌های زیست محیطی، مترو امکان دسترسی آسان به تمام نقاط شهر، مشاغل، مراکز بهداشتی، درمانی، آموزشی و... را برای تمام شهروندان فراهم می‌کند و در واقع عدالت اجتماعی را در جامعه محقق می‌سازد.

 

کد خبر 194513
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز