سه‌شنبه ۱۷ مرداد ۱۳۸۵ - ۱۵:۴۰
۰ نفر

همشهری آنلاین - المیرا صدیقی: کیف دزدی یکی از شایع ترین انواع دزدی ها در جهان است.

آنها با چنان مهارتی این کار را انجام می دهند که شما پس از متوجه شدن ماجرا و از دست دادن اموالتان باید ساعت‌ها فکر کنید تا بفهمید کی و کجا این بلا سرتان آمده است.

کیف قاپ می تواند بدون آنکه اسلحه ای در دست بگیرد با استفاده از بی توجهی شما کیف پولتان را بردارد و براحتی از محل دور شود. بدترین اتفاق زمانی می افتد که شما در حال سفر باشید. او می تواند پولها و کارتهای اعتباری شما را بردارد و سفر را برایتان تلخ کند و مطمئن باشید امکان دنبال کردن و  گرفتن دزد در جایی که شما غریبه اید بسیار کم است.

راه‌های مختلفی در سراسر جهان برای دزدیدن کیف‌های پول بکار گرفته می شود که راحتترین آنها این است که دزد بدون آنکه از شیوه ای عجیب و یا وسیله ای استفاده کند براحتی دست در جیب و یا کیفتان می کند و پولها و یا کیف پولتان را بر می دارد.

بهترین زمان برای دزدیدن پول با این روشها زمانی است که شما در انتظار هواپیما یا اتوبوس به خواب رفته اید و وسایل تان را بدون دقت رها کرده اید یا وقتی که دانش آموزان یا دانشجویان در محلهای شلوغ گرم صحبت می شوند و این امکان را برای دزد فراهم می آورند.

بیرون آوردن کیف پول از داخل کیف های دستی روش دیگر کیف دزدهاست که وقت بیشتر و خطر بیشتری می طلبد.فردی که قصد دزدی دارد می بایست به کیف شما که احتمالا در دستان یا بر روی شانه شماست نزدیک شود و این خطر بزرگی است.

پس بهترین کار آن است که هر گونه تماس میان دزد و شخص مورد نظر دیده نشود و این کار کاملا پنهانی صورت بگیرد.

زمانی که شما در مترو و یا ایستگاه های دیگر هستید معمولا بخاطر ازدحام مردم فشارهای مختلف و لمس شدن کیفتان برایتان عادی است پس این بهترین فرصت است که کیف قاپ به مقصودش برسد. به یاد داشته باشید که این افراد معمولا برای اینکه دستهایشان هنگام دزدی دیده نشود یک روزنامه یا مجله و یا کت و لباس بدست می گیرند.

یکی از روشهای تیم های دزدی روش ساندویچ است. آنها از جلو و عقب شما را دنبال می کنند و در یک لحظه کسی که جلوی شما راه می رفته است بطور ناگهانی می ایستد تا شما به او برخورد کنید.

شخص دیگری هم که پشت  سرتان است خودش را به شما می کوبد تا شما کاملا دست پاچه شوید و بخاطر این حادثه دست و پایتان را گم کنید.

در حالی که شما مشغول غذرخواهی از فردی که جلوی شما بوده و با او برخورد کرده اید هستید شخص پشت سرتان براحتی دست در کیفتان کرده و پولهایتان را می دزدد، در حالی که شما متوجه هیچ اتفاقی نشده اید.

در این روش  از "حواس پرتی " شما استفاده می شود. در واقع ثابت شده است که زمانی که انسانها فکرشان ناگهان به موضوعی مشغول شود دیگر موضوعات همچون مراقبت از کیف هایشان را فراموش می کنند.

در استفاده از این خصوصیت انسان دزدها از روشهای بسیار متنوعی می توانند استفاده کنند. آنها دعوای ساختگی درست می کنند و شما در حالی که دارید میانجیگری می کنید توسط افراد دیگر تیم مورد سرقت واقع می شوید و یا اینکه کودکی با نشان دادن نقاشی اش حواستان را پرت کرده و دیگر دوستانش از پشت سر کیفتان را بر می دارند.

روش دیگر کیف قاپها برانگیختن احساس" دلسوزی" شماست. آنها با انداختن وسایلشان روی زمین احساس دلسوزیتان برای کمک به آنها را بر می انگیزند و درست زمانی که شما در حال کمک هستید و توجهتان به کیفتان کم شده است فرد دیگر گروه سراغ کیفتان می رود.

حتی وقتی شما در استخر و یا دریا مشغول شنا هستید یکی از اعضا خودش را به غرق شدن می زند و وقتی برای کمک به او وسایلتان را ترک می کنید عضو دیگر براحتی کیفتان را خالی می کند و یا و سایلتان را بر می دارد پس مراقب فیلم هایی که دزدها برایتان بازی می کنند باشید.

ممکن است شما در مترو و یا خیابان شلوغی در حال راه رفتن باشید و یکی از اعضای تیم دزدی فریاد بزند کیفم را دزدیدند. شما ناخود آگاه توجهتان به پولهایتان جلب می شود و دستتان را برای لمس کردن کیفتان به جیب می برید. این بهترین کار برای یک دزد است زیرا او دیگر دقیقا می داند که در کدام جیب شما اشیاء قیمتی تان قرار دارد.

آنها اکثر اوقات حوالی دستگاه های خود پرداز پول داخل خیابانها نیز می ایستند تا محل پولهایتان  را بهتر شناسایی کنند. آنها روشهای متعددی برای برداشتن پولهایتان دارند که مطمئنا دانستن و آگاهی از همه آنها در یک زمان کار آسانی نیست. اما راه هایی  وجود دارد که می توانید کارشان را سختتر کنید:

- راحتترین محل برای برداشتن کیف پولتان جیب عقب شلوارتان است. هرگز کیف پولتان را در آن جیب قرار ندهید. می توانید از جیبهای جلو استفاده کنید اما باز هم بدانید که از خطر دزدی مصون نیستید. بهترین کار انداختن یک کیف کوچک بند دار زیر پیراهنتان است.

با گذاشتن پولهایتان در آن محل آرامش بیشتری دارید. دزدها عموما توجه شان به کول پشتی ها و کیفهای زنانه نیز جلب می شود. سعی کنید اشیاء قیمتی خود را در آنها نگذارید و یا در حال راه رفتن کیفتان را کنار پهلویتان نگه دارید و دستتان را نیز روی آن بگذارید.

مهم است که شما در حال راه رفتن طوری وانمود کنید که مقصدتان کاملا مشخص است. دزدها منتظر افرادی هستند که به نظر می رسد گیج شده و مقصدشان را گم کرده باشند.

اگر شما طوری رفتار کنید که آنها شما را به عنوان طعمه انتخاب نکنند بزرگترین خدمت را به خود کرده اید زیرا آنها هرگز نمی خواهند طرف کسی بروند که به نظر می رسد برای آنان مشکل ساز خواهد شد.

سعی کنید هرگز تمام پولها یا اشیائ قیمتی تان را در یک جا قرار ندهید که اگر مورد دزدی واقع شدید همه چیزتان را از دست ندهید. نوشتن شماره کارتهای اعتباری و یا تراول چکها کار بسیار مفیدی است.  هرگز رمز کارتهای اعتباریتان را با خود حمل نکنید و آنها را در محلی امن نگهداری کنید.

اگر در سفر هستید به خصوص در خارج از کشورتان همیشه گذرنامه تان را در هتل یا محل مطمئن اقامتتان نگه دارید.

اگر مجبور به حمل آنها هستید حتما شماره گذرنامه تان را در هتل داشته باشید و کپی آن را به دوستان یا اعضای خانواده در کشور خودتان بدهید که در صورت دزدیده شدن گذرنامه تان امکان "فکس" شدن آن برایتان وجود داشته باشد و در آن کشور بدون گذرنامه  روزهای متمادی گرفتار نشوید.

اگر در کشور خود یا در مسافرت متوجه شدید که گذرنامه یا کارتهای اعتباریتان گم شده اند فورا با بانک خود تماس گرفته و حساب را مسدود کنید و شکایتی را در مرکز پلیس به ثبت برسانید.

ممکن است با دزدیده شدن شناسنامه یا کارت ملی شما دزدان بخواهند با استفاده از کارتهایتان کارهای خلافشان را انجام دهند پس فورا گزارش گم شدن آنها را به پلیس و همچنین مراکز ثبت بدهید.

به یاد داشته باشید که در تمام کشورهای جهان کیف دزدها وجود دارند پس کاری که شما می توانید انجام دهید آن است که با هوشیاری و دقت خود را از خطر طعمه شدن دور نگه دارید.

کد خبر 1945

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز