یکشنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۱ - ۰۵:۴۱
۰ نفر

گروه ادب و هنر: معرفی نامزدهای مراسم گلدن‌گلوب امسال علاقه مندان سینما را شگفت‌زده کرده‌است.

سینما - جوایز گلدن گلوب

در حالی که انتظار می‌رفت فیلم‌های مرشد به کارگردانی پل‌توماس اندرسن که فیلم برگزیده سال از نگاه منتقدان نشریه معتبر سایت اند ساوند شد و شوالیه سیاه برمی‌خیزد به کارگردانی کریستوفر نولان جایی میان نامزدها داشته باشند، این اتفاق رخ نداد. آرگو که فیلمی تبلیغاتی و یکسویه درباره وقایع تسخیر لانه جاسوسی توسط دانشجویان پیرو خط امام است در بیشتر رشته‌ها نامزد دریافت جایزه شده‌است. دیگر فیلم سیاسی حاضر در فهرست گلدن‌گلوب، 30دقیقه بامداد ساخته کاترین بیگلوست که روی دیگر سکه سیاست را در هالیوود به نمایش می‌گذارد. در این میان حتی انتخاب« لینکلن» اسپیلبرگ هم تا اندازه‌ای سیاسی به نظر می‌رسد. آبراهم لینکلن هفدهمین رئیس‌جمهور ایالات متحده آمریکا که قانون برده‌داری را لغو کرد دستمایه فیلم تازه استیون اسپیلبرگ شده که معمولا پای ثابت جوایز سالانه هالیوود است. در فیلم‌های درام انتخاب «جانگو آزاد شده» تازه‌ترین ساخته کوئینتین تارانتینو باتوجه به میزان واکنش‌های مثبتی که نسبت به آن صورت گرفته منطقی به نظر می‌رسد. در حوزه بهترین فیلم‌های موزیکال یا کمدی «صید ماهی آزاد در یمن» گزینه جالب توجهی است و از سوی دیگر راه یافتن فیلمی چون «قلمرو طلوع ماه» ناامید کننده به نظر می‌رسد.

واکنش نامزدهای «گلدن‌گلوب»

نامزدهای جایزه گلدن‌گلوب 2013 ازجمله کوئینتین تارانتینو، لئوناردو دی‌کاپریو و نیکول کیدمن پس از شنیدن نام خود واکنش‌های جالبی نشان داده‌اند. گلدن‌گلوب نام مجموعه جوایزی است که هرساله در ایالات متحده آمریکا توسط اتحادیه مطبوعات خارجی هالیوود(HFPA) به بهترین تولیدات سینمایی و تلویزیونی اهدا می‌شود. این جایزه برای نخستین‌بار در سال 1944 به فیلم‌های تولیدی و محصولات تلویزیونی تعلق گرفت. مهم‌ترین جایزه آکادمی با نام «بهترین فیلم» یکی از اصلی‌ترین رقابت‌های فیلمسازان محسوب می‌شود. همچنین جایزه «یک عمر فعالیت هنری» جزو جوایز مهم گلدن‌گلوب است که هر سال به یکی از بزرگان عرصه سینما و تلویزیون آمریکا داده می‌شود. به گزارش فارس، نامزدهای هفتادمین دوره جایزه گلدن‌گلوب عکس‌العمل‌های جالبی به انتخاب خود داشته‌اند که به شرح زیر است:

کوئینتین تارانتینو (نامزد بهترین فیلمنامه، کارگردانی و فیلم برای جانگوی رها از بند): به خاطر این تعداد زیاد نامزدی توسط HFPA برای فیلمی که مجدانه روی آن کار کردم، بسیار قدردان و خوشحال هستم. منتظرم تا در مراسم گلدن‌گلوب همراه با گروه فیلم‌ام و دوستان همکارم لحظات خوشی را داشته باشم.

لئوناردو دی کاپریو (نامزد بهترین بازیگر مکمل برای جانگوی رها از بند): حقیقتا به نامزدی توسط انجمن مطبوعات خارجی هالیوود افتخار می‌کنم. جانگوی رها از بند تجربه‌ای قابل توجه بود و من خوش‌شانس بودم که با کوئینتین و همه گروه این فیلم کار کردم. من به‌خصوص احساس غرور می‌کنم که در کنار همکارم در فیلم جانگو نامزد گلدن گلوب شده‌ام.

نیکول کیدمن (نامزد بهترین بازیگر نقش مکمل برای فیلم The Paperboy / نامزد بهترین بازیگر مجموعه‌های کوتاه یا فیلم‌های تلویزیونی برای فیلم همینگوی و گلهورن): به‌عنوان بازیگر همواره به‌دنبال نقش‌هایی هستی که غنی و پیچیده باشند و تو را رشد دهند و امسال دو تا از این نقش‌ها نصیبم شد. شانس بازی‌کردن این نقش‌ها خودش یک هدیه بود و اینکه اینگونه مورد توجه قرار بگیری این هدیه را تکمیل می‌کند. ممنون از انجمن مطبوعات خارجی هالیوود.

انگ لی (نامزد بهترین فیلم درام برای زندگی پای): دو روز پیش می‌دانستم که اعلام نامزدهای گلدن گلوب در راه است و تلاش کردم که به آن فکر نکنم که موفق بودم! من برای همه کمک‌ها و حمایت‌هایی که از این فیلم شد تشکر می‌کنم. به‌نظرم زیبایی این فیلم این است که ما درباره ایمان صحبت می‌کنیم و وقتی که آنونس فیلمی را می‌بینی که در آن فقط یک پسر، ببر و اقیانوس دارد بسیار جالب است.من امروز یک روز کامل مصاحبه در مکزیکو سیتی را در پیش رو دارم، در نتیجه این برنامه من برای جشن گرفتن است.

کاترین بیگلو (نامزد بهترین کارگردانی و فیلم درام برای Zero Dark ‎Thirty): انتخاب توسط HFPA برای ما یک افتخار است. ما برای حمایت آنها متشکر هستیم و این موجب تشویق ما می‌شود، به‌خصوص اینکه در گروه ما از اقصی‌نقاط جهان حضور دارند. و یک تبریک بزرگ به جسیکا چاستین و همکار تهیه‌کننده و فیلمنامه‌نویسم، مارک بول.

تیم برتون (نامزد بهترین انیمیشن برای فرانکن وینی): از اینکه فیلم‌ام توسط HFPA مورد توجه قرار گرفته خوشحالم. فرانکن وینی فیلمی بسیار شخصی برای من است و این نامزدی بیشتر برای انیماتورهایی است که فریم‌به‌فریم این فیلم را زندگی بخشیدند.

آن هاتاوی (نامزد بهترین بازیگر مکمل برای فیلم بینوایان): چه روش خوبی برای از خواب بیدار شدن. من نمی‌توانم خوشحال‌تر و قدردان‌تر از این باشم. تبریک به هیو و همه همکاران در فیلم بینوایان.

وس اندرسون (نامزد بهترین فیلم کمدی یا موزیکال برای قلمرو طلوع ماه): این خبر از طریق مسیج در قطار تندرو به سمت برلین به من رسید. انجمن مطبوعات خارجی هالیوود یک روز برفی در آلمان را برایم درخشان کرد.

برگزارکنندگان هفتادمین دوره جایزه گلدن‌گلوب که از سوی انجمن بین‌المللی روزنامه‌نگاران برگزار می‌شود، فهرست نامزدهای جوایز سال 2013را روز 13دسامبر (پنجشنبه 23آذر) در حالی اعلام کردند که فیلم لینکلن با نامزدی در هفت بخش پیشتاز این جایزه است. فیلم ضد‌ایرانی آرگو نیز در پنج بخش بهترین فیلم درام، بهترین کارگردانی، بهترین فیلمنامه، بهترین موسیقی و بهترین بازیگر نقش مکمل نامزد شده است. مراسم سالانه اعطای جوایز فیلم گلدن گلوب روز 13ژانویه (یکشنبه، 24دی) در لس‌آنجلس برگزار خواهد شد.

کد خبر 194483

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز