پنجشنبه ۲۳ آذر ۱۳۹۱ - ۱۹:۵۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: یک سامانه بارشی در نوار شمالی و سامانه دیگری در جنوب شرق و جنوب کشور بر اساس پیش‌بینی سازمان هواشناسی از جمعه ۲۳ آذر تا دوشنبه فعال خواهد بود.

به گزارش سرویس محیط زیست خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، بر اساس نقشه‌های پیش‌یابی سازمان هواشناسی، استان تهران در روز پنجشنبه کمی ابری در پاره‌ای نقاط غبار صبگاهی، در روز جمعه نیمه ابری تا ابری در شهرهای شمالی کولاک برف و در روز شنبه ابری در شهرهای شمالی و بارش برف در پاره‌ای نقاط مه‌آلود پیش‌بینی شده است.

بر همین اساس، پنجشنبه برای استان‌های اردبیل، گیلان و بتدریج در روز جمعه در شمال غرب، سواحل جنوبی دریای خزر، ارتفاعات البرز و بطور ضعیف و پراکنده در شمال شرق بارش برف و در برخی مناطق کولاک برف پیش بینی شده و مناطق ذکر شده تا روز دوشنبه این وضعیت را خواهند داشت و دریای خزر در این مدت مواج خواهد بود.

طی روزهای جمعه و شنبه رگبار و رعد و برق و وزش باد در جنوب شرق کشور رخ خواهد داد و یکشنبه دامنه‌ بارش به استان‌های جنوبی و خلیج فارس نیز کشیده خواهد شد و در روز دوشنبه بارش‌ها محدود به شرق خلیج فارس، تنگه هرمز و جنوب شرق کشور خواهد بود.

در سه روز آینده خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان مواج خواهند بود.

شایان ذکر است که از امروز تا اواسط هفته آینده روند کاهش دما در غالب نقاط کشور به ویژه نیمه شمالی کشور پیش بینی می‌شود. از سه شنبه تا پنجشنبه با استقرار جوی پایدار در کشور بر میزان الاینده‌های جوی در شهرهای صنعتی و پرجمعیت افزوده خواهد شد و پنجشنبه هفته آینده سامانه‌ی بارشی از غرب وارد کشور خواهد شد.

کد خبر 194271
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز