گروه اقتصادی: هنوز چند روز از افزایش 38میلیون‌تومانی مزدا سه و تشدید شکاف قیمتی این خودرو در حاشیه بازار نگذشته که سازمان حمایت براساس مصوبه کمیته قیمت‌گذاری خودرو، با افزایش رسمی قیمت محصولات دو گروه خودروسازی موافقت کرد.

خودرو

به گزارش خبرنگار ما ، کمیته قیمت‌گذاری خودرو در تداوم موافقت پی در پی با افزایش قیمت خودروهای داخلی، این بار با افزایش قیمت برخی از مدل‌های خودروهای تولیدی گروه بهمن و پارس خودرو موافقت کرده تا همچنان افزایش نرخ ارز سرپوشی بر افزایش هزینه تمام‌شده تولید خودرو به‌دلیل بهره‌وری پایین و به‌رغم کاهش نسبی قیمت خودروهای وارداتی یا تأثیر کاهش نرخ ارز بر ارزانی خودرو باشد.

با این شرایط هر روز تقاضاهای جدیدی برای افزایش قیمت خودرو به کمیته مذکور ارائه می‌شود و بدون محقق‌شدن پیش‌شرط‌های افزایش عرضه، تنظیم بازار و بهبود کیفی خودرو توسط خودرو‌سازان، پس از چندی مورد موافقت قرار می‌گیرد و به مصرف‌کنندگان بازار انحصاری خودرو اعلام می‌شود. در تازه‌ترین اقدامات، کمیته قیمت‌گذاری خودرو با افزایش قیمت چهار مدل خودرو از گروه بهمن و پارس‌خودرو موافقت کرده و براساس این مصوبه قیمت سواری نیومزدا سدان تیپ سه در گروه بهمن به95میلیون تومان و در گروه پارس خودرو قیمت ما کسیمای اتوماتیک به85میلیون تومان و تیانا مدل هایت به109میلیون تومان افزایش یافته است.

کد خبر 194219
منبع: همشهری آنلاین

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز