چهارشنبه ۲۲ آذر ۱۳۹۱ - ۱۷:۲۹
۰ نفر

گروه اقتصادی: پروژه‌های در حال واگذاری مسکن مهر از چندی پیش بدون امکانات داخلی به متقاضیان واگذار می‌شود.

به گزارش همشهری، برخی از متقاضیان مسکن مهر که به تازگی واحدهای خود را دریافت کرده‌اند، از نبود امکانات داخلی در این واحدها گلایه دارند. این در حالی است که مسئولان همواره بر تجهیز این پروژه‌ها به امکانات داخلی و نیز زیرساخت‌های عمومی تأکید کرده‌اند.

عده‌ای از دریافت‌کنندگان مسکن مهر در شهر جدید پردیس به خبرنگار ما گفتند: این واحدها در‌واقع به‌صورت یک چهاردیواری به ما واگذار و تمام امکانات آن از قبیل کابینت و پکیج بر عهده خود‌مان گذاشته شده است. به گفته این افراد تجهیز این واحدها رقم سنگینی را طلب می‌کند و به‌نظر می‌رسد مسئولان برای پایین نگه‌داشتن قیمت رسمی دست به چنین کاری زده‌اند.

یکی از بنگاه داران در شهر پرند هم با بیان همین مطلب به خبرنگار ما گفت: تا چندی پیش واحدها به‌صورت فول امکانات به متقاضیان واگذار می‌شد، اما در پروژه‌های جدید خبری از امکانات داخلی نیست. به گفته او این اتفاق در حالی رخ داده که اخیرا دولت اقدام به گران کردن هزینه ساخت مسکن مهر کرده است.

به گفته فعالان مسکن در این منطقه از زمان مطرح شدن تأثیر گرانی مصالح بر قیمت ساخت مسکن مهر، قیمت واحدهای ساخته شده نیز افزایش پیدا کرده است. از سوی دیگر برخی ساکنان این منطقه نیز نسبت به افزایش بی‌ضابطه قیمت از سوی سازندگان گلایه دارند.

اما ایرج رهبر رئیس کانون سراسری انبوه‌سازان به خبرنگار ما گفت: طبق توافقات به عمل آمده بین انبوه‌سازان و وزارت راه و شهرسازی، قیمت‌ها دقیقا باید طبق جدول افزایش پیدا کند و هیچ سازنده‌ای اجازه افزایش خودسرانه قیمت‌ها را ندارد. این اتفاقات در شرایطی رخ داده که عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس اخبار جدیدی از تزریق غیرقانونی بودجه به پروژه‌های مسکن مهر خبر داده است.

کمال‌الدین پیرموذن در گفت‌وگو با خانه ملت با بیان اینکه اخیرا شنیده‌ شده معاون رئیس‌جمهور اعلام کرده که به‌دلیل کسری بودجه قرار است اعتبارات مسکن مهر را از صندوق توسعه ملی تأمین کنند، تصریح کرد: این امر خلاف قانون است و برابر قانون باید ۱۰ درصد درآمد صندوق توسعه ملی در اختیار واحدهای بخش خصوصی قرار گیرد. اخیرا مدیرعامل سابق شهر پرند ضمن گلایه از عملکرد وزارت نیرو در این منطقه، گفته بود که تعداد زیادی از پروژه‌های این منطقه بدون آب، برق و گاز واگذار خواهد شد. او بلافاصله پس از بیان این گفته‌ها برکنار شد. 

کد خبر 194218
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز