چهارشنبه ۲۲ آذر ۱۳۹۱ - ۱۱:۰۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: بهارستان نشینان در جلسه علنی امروز خود کلیات طرحی که به موجب آن ادغام وزارتخانه‌ها ممنوع می‌شود را به تصویب رساندند.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از خبرگزاری فارس، نمایندگان مجلس در جلسه علنی امروز خود طرح دو فوریتی اصلاح ماده 53 قانون برنامه پنجم توسعه که در جلسه روز گذشته دوفوریتی آن به تصویب رسیده بود را بررسی و تصویب کردند.

در ماده واحده طرح مذکور آمده است که ماده 53 قانون برنامه پنجم پنجساله توسعه به شرح ذیل اصلاح می‌گردد.

از تاریخ تصویب این قانون هر گونه ادغام و انحلال وزارتخانه‌های موجود و هر گونه اقدام در راستای جابجایی، انتزاع و انحلال موسسات و واحدهای زیرمجموعه وزارتخانه‌ها که به موجب قانون تاسیس شده‌اند متوقف می‌شود.

هر گونه ادغام، ‌انحلال و تاسیس وزارتخانه‌ها و نیز انحلال و انتزاع سازمان‌های مذکور منوط به تصویب مجلس شورای اسلامی است. در تبصره یک از این طرح آمده است شورای عالی اداری مجاز به تغییرات خارج از چارچوب قوانین نیست و در تبصره دو آمده است که سرپرستی وزارتخانه فاقد وزیر توسط وزیر دیگر ممنوع است و این حکم در مورد وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات هم مجری است.

بعد از اینکه نمایندگان موافق و مخالف در خصوص طرح مذکور ارائه دادند در نهایت بهارستان نشینان با 191 رای موافق، 21 رای مخالف و 13 رای ممتنع از مجموع 235 نماینده حاضر در صحن علنی با کلیات این طرح موافقت کردند.

 

کد خبر 194162

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز